Ga naar inhoud

kuren ignis wasmachine


Joseph-1

Aanbevolen berichten

Mijn ignis wasmachine begint nadat hij water heeft gepakt meteen op volle snelheid te draaien hetgeen door een stabilisatie sensor (denk ik) bonkend wordt afgeremd. Daarna begint het weer opnieuw. Ik heb de tachospoel al losgehaald en doorgemeten, die heeft de aangegeven waarde van 70 Ohm. Wat kan dit zijn?
Link naar reactie
De tacho spoel van 70 Ohm klopt. Als je met de hand de motor draaid word er dan door die tacho spoel ook een kleine spanning opgewekt? Zit het magneetje in het midden van de spoel wel goed vast op de as en is hij niet gescheurd? Meet ook de kabel tussen de motor en de elektronica print door op onderbreking of sluiting tov aarde. De borstels er even uit halen, gaat het simpelste. Inden korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. De 3 relais doormeten: ja, kan. Het zijn enkelvoudige wissel contacten, ze moeten nu dus aan 1 kant dicht staan en als je er 6V (of 12V) op zet moeten ze om switchen. Controleer of ze gesmolten/verkleurd zijn en of ze wel goed op de print gesoldeerd zijn. Controleer de print zelf ook op losse contacten en koolborstel gruis.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...