Ga naar inhoud

Vastlopers bij divx afspelen


Aanbevolen berichten

Bij het kijken van een divx film, loopt mijn PC geregelt vast, echt vast, waarbij alleen de aan/uit knop helpt. Dit gebeurt wel 2-4 keer in een film. Ik heb al de CPU temp. gecheckt, maar de blijft onder de 50 graden, die van de voeding onder de 60. Ik dacht eerst dat mijn systeem te licht was, of een geheugenprobleem ? Is er iemand, die hier iets meer van kan zeggen ?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:ace79b0113="MobFigure"]Ja formateren is inderdaad noodzaklijk om de tijd, windows maakt er ene zootje van, ik haal eeens in de zoveel tijd norton cleansweep erover heen dat ruimt dan wel een klein beetje op maar formateren is het beste , alleen daarna kan je weer het minder leuke werk doen :evil:[/quote:ace79b0113] idd En als hij het daarna nog niet doet, ligt het dus óf aan de film óf aan de computer.
Link naar reactie
Klinkt misschien raar maar probeer teminste als je die aan hebt staan. DMA uitschakkelen, want ik heb met mijn oude moederbord ook dit probleem. Maar ik heb het nooit kunnen oplossen, maar ik was er wel vanaf toen ik een nieuw Mobo had aangeschaft. hij liep ook wel es vas als ik iets vanaf cd installeerde met geluid zoals i76 en MGS en ook mijn DVD films.
Link naar reactie
[quote:f4a1bdd4a6="Shadow_figure"]Klinkt misschien raar maar probeer teminste als je die aan hebt staan. DMA uitschakkelen, want ik heb met mijn oude moederbord ook dit probleem. Maar ik heb het nooit kunnen oplossen, maar ik was er wel vanaf toen ik een nieuw Mobo had aangeschaft. hij liep ook wel es vas als ik iets vanaf cd installeerde met geluid zoals i76 en MGS en ook mijn DVD films.[/quote:f4a1bdd4a6] Heb je al eens IDE bus drivers geprobeert? :roll: Ik heb dat probleem ook en ook met drivers doet hij het niet hoe hij zou moeten doen. Ben terug gegaan naar de winkel en die vertelden me dat ik het gewoon uit moest zetten :evil: , ondanks het snelheidsverlies :cry: :cry: :cry: Ik stuur het ooit wel eens op als ik die PC als 2e computer heb :wink: , omdat ik 3 jaar garantie heb bij Asus :)
Link naar reactie
Toen ik mijn nieuwe systeem net had had ik geen last van dit dma probleem maar toen ik mijn netwerk kaart uit mijn ouder systeem haalde en in mijn eigen systeem zette ging het mis een 3com kaart. heb iedereen die meer van hardware wist dan mij gevraagd heb zelfs op het forum van MSI gevraagd, daar wisten ze ook niks. en het advies dat ik geheb gekregen werkte ook niet en toen heb ik echt van alles uitgeprobeert zoals veranderen van pci slots bios updates. en ja ik heb ook IDE bus driver geprobeerd niks hielp. en ik werd alleen maar bloedlink omdat mijn systeem niet deed wat hij wel zou moeten kunnen. dus heb ik een nieuw mobo gekocht en voor mij was dat het probleem opgelost. maar ik heb een klein vermoeden dat het met de Irq's temaken heeft want die kon ik voor geen mogelijkheid veranderen en met mijn nieuwe mobo wel en dat er nog een bij mij in het dorp ook iemand met een simulair probleem heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...