Ga naar inhoud

Start knop EDY W212 knippert


Geert-6

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een EDY W212 en de wasmachine doet niets meer, behalve de starttoets knippert langzaam. Ik vermoed dat het deur relais niet goed werkt maar deze heb ik uitgebouwd en doorgemeten waarbij het slotje schakelt. Weet iemand waar je kunt meten of het relais werkt/ schakeld als hij is ingebouwd (ivm juiste positie grendel)
Link naar reactie
Bedankt !, Voor de duidelijkheid, moet je verbinding meten over het element (hoeveel Ohm?), zit er niet een diode o.i.d. tussen ? Verklaart een kapot element de storing ? Ik mat oneindige weerstand tussen alle contacten totdat ik het relais handmatig schakelde, toen gaven twee contacten verbinding.
Link naar reactie
Het elementje (waarde onbekend) maakt een bimetaaltje warm wat dan krom trekt en de schakelaar om drukt. Als er ongelijk dikke draden aan de schakelaar zitten dan kun je als test de 2 dikke even aanelkaar monteren. Je overbrugt dan de schakelaar even. Meet dan eerst of het geen kortsluiting geworden is. Let op: hij kan dan ook draaien met open deur...
Link naar reactie
Ik had het relais uitgebouwd en handmatig geschakeld en toen aangekoppeld (op een isolerende doek gelegd) en geprobeerd te starten maar nog steeds geen actie en dus knipperende startknop. Ik krijg steeds meer de indruk dat het dan toch aan het verwarmingselementje van het bimetaal ligt, dat moet toch enigzins geleidend zijn...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Bedankt, inderdaad zit het deurcontact tussen 2&3 en het elementje tussen 1&2 (950 Ohm, als je de multimeter juist instelt...). Heb voor de zekerheid de deurcontacten doorverbonden maar nogsteeds geen verbetering, ook de pomp en ventielen doorgemeten en de print bekeken en alles eens aangedrukt maar zonder gewenst resultaat. Kapotte print ?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...