Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo medeforum leden OS windows xp pr Asus 32mb v7700 de luxe met tv out (drivers NVIDIA) camera sony HI8 Graag zou ik wat hulp van jullie kunnen gebruiken en wel bij het volgende. Kan ik deze camera met de bovengenoemde hardeware aansluiten. Zo ja hoe doe ik dit dan m.b.v de tulip pluggen! En welke software kan ik hiervoor het beste gebruiken. thanks
Link naar reactie
Zo te zien is het een digitale camera. Je zult waarschijnlijk een IEEE1394 (Firewire) kaartje moeten aanschaffen (als je zo'n aansluiting niet al hebt). Als er een composite of s-video uitgang opzit dan moet het volgens mij wel gaan. Wat staat er in de documentatie van je camera? Meestal is er bij de camera een set kabels geleverd (vaak aan 1 kant een klein plugje voor in de camera en aan de andere kant 3 stekkers, 2x audio en 1x video). Wat voor camera is het precies, ik heb net gezocht op HI8 maar er zijn er tig van.
Link naar reactie
De camera is (zo als hij vermeld) een HI8 cam en is dus mbv de video-in te capturen. Je sluit de camera (gele plug) op de video-in van je videokaart. De audio van je cam gaat naar de line-in van je geluidskaart. Als je cam en videokaart S-video aansluiting heeft (stekker met 4 pennetjes(ziet er uit als een ps/2 stekkertje), dan kan je beter deze aansluiting gebruiken ipv. de gele composiet aansluiting, S-video geeft een betere kwaliteit Je zult mogelijk asus software/drivers moeten installeren voor het gebruik te kunnen maken v/d video-in poort, Nvidia detonator drivers hebben dit nl niet. Als capture software kan je Virtualdub gebruiken : http://www186.pair.com/vdub/index.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...