Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een c-media CMI 8738 geluidskaart met 3 uitgangen: 1 x stereo frond, 1 x stereo rear en 1 x center+LFE (5.1 dus met headset aansluitingen). Ik heb 3 stereosets: 2 gewone (sterke) stereo sets, en 1 (zwakke) stereoset pcspeakers. Nu wil ik dit: uit de center+LFE aansluiting moet alleen maar center komen, en ipv die LFE dan uit een aparte box te laten komen zou die uit de front en rear speakers moeten komen, samen natuurlijk met het front er rear geluid. Voor center gebruik ik dan 1 (zwakke) pcbox, voor front en rear (+ beiden LFE) de 2 (sterke) stereosets. Ik heb dan dus 5.1 geluid, maar de .1 is vermengd in de front + rear speakers -> soort van 5.0 geluid dus. Ook goed zou zijn als de LFE gewoon maar uit de de front speakers komt. Ik kan enkel kiezen tussen 4.0 geluid en 5.1 geluid bij de instellingen van mijn geluidskaart. Als ik logisch denk, moet het mogelijk zijn om de LFE door de front en rear te sturen via software, maar nu is de vraag of die software ook echt al bestaat. Misschien dmv. getweakte drivers?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...