Ga naar inhoud

Advies gevraagd over een geluidskaart


Aanbevolen berichten

Ik ben op dit moment in het bezit van een Creative Sound Blaster Audio PCI128 geluidskaart. Ik heb deze aangesloten op mijn versterker en maak alleen gebuik van twee kanaalsstereo, zonder 5.1 o.i.d Ik zie dat er tegenwoordig allerlei verschillende geluidskaarten te koop zijn en ook met zeer verschillende prijsklasse. Ik heb zelf het idee dat mijn geluid beter kan (een voller geluid) dan nu het geval is. Heeft iemand hier een advies over, wat ik wil is eigenlijk gewoon het geluid over mijn versterker laten lopen, stereo geluid zonder allerlei extra dingen zoals dolby surround 5.1 en dat soort dingen. Luister regelmatig naar internet-radio uitzendingen en speel vele MP3 bestanden af. Bestaat er een geluidskaart die aan mijn wensen kan voldoen zonder allerlei extra's die ik toch niet gebruik en beter is dan mijn huidige geluidskaart.
Link naar reactie
Op zich heeft de Creative SBLive! serie een prima geluidsweergave. Ik gebruik 'm al geruime tijd en met een stel goede boxen heb je zeer goede MP3 weergave 8) . Je hebt o.a. de 1024 versie en de 5.1 versie. De laatste ondersteunt klaarblijkelijk ook 5.1 geluid maar dat hoefde niet per se voor je. Als je goedkoop aan zo'n geluidskaart wil komen moet je evn op van die vraag & aanbod sites kijken. De huidige generatie gamers stapt namelijk over op de Audigy serie van Creative (voornamelijk vanwege verbeterde EAX) en moet daarom van zijn "oude" SBLive! af. Dus grijp nu je kans! 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...