Ga naar inhoud

zwartwit beeld..en pal??


Aanbevolen berichten

Ik heb een DVDspeler 16x48xIDE Lite-on, videokaart leadtek geforced 2mx400 64Mb TVout. Gebruik Power-DVD als software. Heb een stekker die S-Video en audio samenvoegd tot scart. Ik krijg wel geluid, maar alleen ZWARTWIT BEELD op de tv. Met de zoek-optie in dit forum heb ik mogelijke oplossingen bekeken. Mijn vraag: Er wordt veel gesproken over Pal. Waar stel ik Pal in?? In de software? Wat zijn andere oplossingen. Groet!
Link naar reactie
Je zou ook een andere (scart)-ingang kunnen proberen ... Tenminste ik had een soortgelijk probleem : - composiet-uitgang van PS2 op de scart-ingang gaf zwart/wit beeld - vervolgens op de aux-ingang (bedoeld voor camcorders e.d.) op de voorkant gezet en het probleem was weg ... En ik meen me te herinneren dat ik met de s-video uitgang van m'n pc (Creative mpeg-decoderkaart) zoiets dergelijks had. Door gewoon de 'eerste' scart-ingang te gebruiken ipv de tweede was er wel weer kleur te bekennen ...
Link naar reactie
Pal instellen: ga daarvoor naar de beelschermeigenschappen in het configuratiescherm - instellingen - geavanceerd - (iets als)'apparaat selecteren'. Vervolgens kan je het vakje TV aanvinken (tv moet dan wel aangesloten zijn) - dan PAL selecteren en bij 'video uitvoer' moet je maar wat experimenteren met de keuzes (hangt af van je type kabel). Succes Sectie D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...