Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Persoonlijk zou ik er nog niet aan beginnen, tenzij je de opslagruimte echt nodig hebt. Ter vergelijking, de CDR technologie is inmiddels volwassen, DVD-r staat nog in de kinderschoenen. Wanneer je nu zo'n ding aanschaft, zit je over een jaar wellicht met incompetabiliteitsproblemen etc (vergelijk de stap van 74 naar 80 min CD's). Daarnaast zijn DVD-R's nog erg duur. Die prijs gaat vast binnen een jaar behoorlijk zakken. Dan zou ik het pas overwegen om een DVD-writer te kopen. Maar nogmaals, wellicht heb je de ruimte nodig en is een CD-writer geen optie voor je...
Link naar reactie
Heb je misschien wel gelijk in, maar als je net als ik graag je vakantie filmpjes ed. op een mooie kwaliteit wilt zetten voor een DVD speler, dan zijn DVD+RW apparaten toch echt de aangewezen keuzes. Overigens is het wel zo dat het model van Philips in twee maanden tijd bijna met € 100 is gezakt. (Wat zal daar de reden van zijn :roll: ?)
Link naar reactie
De techniek van DVD branders staat niet meer in de kinderschoenen. Het grote probleem is echter dat er 2 verschillende systemen te koop zijn, DVD-RW en DVD+RW. Zolang nog niet duidelijk is welke van de 2 systemen het gaat worden, zou ik nog niet overgaan tot de aanschaf van zo'n brander. Dit uit 2 redenen. #1 Prijs Brander; De prijzen gaan pas echt naar beneden als duidelijk is welk systeem de toekomst heeft. #2 Prijs DVD's; Deze prijzen zullen ook dramatisch dalen als het systeem definitief bekent is. Dit bovenstaande is ook allemaal gebeurd bij de introductie van de CD-branders. DVD-branders zijn uitermate geschikt voor de opslag van films, e.d. Als je er nu toch een wilt kopen, en de prijs voor de dure DVD's geen probleem is, zou ik kiezen voor DVD+RW (Philips). Dit systeem biedt duidelijk voordelen boven DVD-RW. Kies echter wel een model wat ook DVD+R schijven aankan, of via een update hiertoe later in staat is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...