Ga naar inhoud

geluid blijft op "dempen" staan


Aanbevolen berichten

Op een Compaq Presario heb ik het volgende probleem: Het geluid werkt wel, maar staat continue op dempen, echter ZONDER dat het vinkje ingevuld is in de volumeregeling. Als ik dit probeer aan te vinken, dan verdwijnt het direct. Zet ik de schuif van het volume omhoog, dan werkt het geluid heel even, echter zodra je een ander programma aanklikt, gaat de boel weer op dempen. Ik heb de mij bekende punten al nagezocht waar er evt een vaste instelling zou kunnen staan voor de geluidskaart, maar heb er geen kunnen vinden. Wie weet een oplossing voor dit probleem?? Bert Kuyper
Link naar reactie
Nee, ik denk niet dat ik het moet zoeken in de drivers, het heeft namelijk wel goed gewerkt. Vermoedelijk heb ik iets geinstalleerd wat moet samenwerken met de geluidskaart (e.o.a. synthesizer programma dat door compaq meegeleverd wordt), waarna dit probleem is ontstaan. Dat programma heb ik al verwijderd, de volumeregeling ook en weer opnieuw geinstalleerd, alles zonder succes. Bert Kuyper
Link naar reactie
Je hebt een programma geinstalleerd staan welke wordt opgestart bij het opstarten van windows. In het desbetreffende proggie staat waarschijnlijk de audio uit. Je zal dus moeten zoeken in je lijst met audio prog's. Programmas die laden bij windows zijn bv. Realplayer,winamp,Quicktime. Dat automatisch laden bij windows start is overigens meestal wel uit te zetten in de preferences van het betreffende programma en wel aan te raden aangezien er kostbare systeem resources mee verloren gaan.
Link naar reactie
Bedankt voor de tip, ik heb inderdaad Quicktime moeten installeren voor een programma met draaiende fotobeelden. Het zou dus kunnen dat dit de boosdoener is. Daar ik de PC niet hier heb staan kan ik het niet direct uit proberen, maar zodra ik weet of het gelukt is laat ik het even weten. Weet iemand of er een registeradres is, waar te vinden valt wat de status van het "dempeffect" is? Bert Kuyper
Link naar reactie
Typ in : start/uitvoeren : msconfig en kijk eens welke progs er allemaal geladen worden. Truukje werkt helaas niet in w2000 , die heeft geen msconfig, je kan wel de msconfig van winXP gebruiken in w2000. Een andere optie vind je hier : http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml = een soort msconfig maar meer uitgebreid, een aanrader...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...