Ga naar inhoud

analoge videocamera op pc


Aanbevolen berichten

ik heb een analoge sony video camera. Op mijn pc is een video kaart met tv out.(gele plug) Is het mogelijk om mijn camera aan te sluiten op de pc en videobeelden te bewerken? Ik weet dat dit wel mogelijk is met een digitale, maar kan dit ook met mijn camera? Weet iemand hier het antwoord op . Bij voorbaat hartelijk dank jeepee
Link naar reactie
Om beelden vanuit je camera over te zetten op je pc zul je een video-in aansluiting moeten hebben, de aansluiting op je videokaart is hoogstwaarschijnlijk alleen video-out. De goedkoopste oplossing is om een tv-kaartje in je pc te zetten, echte analoge capturekaarten (bv pinnacle dc10) zijn meestal een stuk duurder. Om het materiaal van je computer weer op videoband te zetten, kun je wel de video-out van je videokaart gebruiken. succes
Link naar reactie
Ik heb een Pinnacle Studio PCTV pro kaart in mijn PC zitten waar dit mee kan. Ik heb deze kaart gekocht voor TV en Radio kaart, maar kwam er onlangs achter dat je er ook analoge videorecorder beelden mee kunt bewerken. Het resultaat is niet echt super, want de beelden worden toch wat onduidelijk, net zoals dat je de beelden van de videorecorder overzet op een een andere videorecorder. Verder wordt het in AVI formaat gezet, en is het afspeelbeelscherm niet echt groot. Software om dit te kunnen wordt bij de kaart geleverd. Maar het lukt wel, je kunt er goed mee monteren ook e.d. Grote harde schijf is een noodzaak, want het vreet schijfruimte. Bert Kuyper
Link naar reactie
Voor een ieder die hier verder mee wil of wil beginnen: compressie is het toverwoord. Om het eea goed werkend te maken met een tv kaart moet je software compressie inschakelen, op die manier wordt de datastroom kleiner en kan je hogere resoluties grijpen. Mjpeg is het beste maar daar is helaas geen gratis (freeware) variant meer voor, de beste mjpeg codec die gratis was (helaas dus niet meer) is die van pegasus PIC-video : http://www.jpg.com/video/mjpeg.htm , een demo is er nog wel, deze plaatst een logo door de video heen. Als dit buiten je straatje ligt: in windows is standaart een codec aanwezig die bij het capturen gebruikt kan worden en met een redelijk snelle pc (+/- 500 mhz en hoger) werkt die zelfs zeer goed : de Intel Indeo 5.xx codec. Je zult hiervoor in de codec instellingen onder "configure" een vinkje moeten zetten bij "quick compress" en bij "force keyframe every xxx frames" vul je 1 in. De quality schuif bepaald de kwaliteit van de video en daarmee ook de uiteindelijke grootte van de avi. De instelling voor datarate functioneerd niet met capturen, je kan de datagrootte alleen beinvloeden via de "quality" schuif
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...