Ga naar inhoud

DVD films afspelen op een Pentium II ??


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een DVD speler voor mijn zoon gekocht. Samsung (16x , 38x). Zijn systeem Compaq PII 266 een een GeForce 2 (64 mb) en 128 mb intern. DVD draait met PowerDVD. Beeld en geluid perfect, MAAR beeld is erg stoterig. :cry: Wat kan ik hier aan doen ?? (rekening houdend met beperkt budget.) graag reactie.
Link naar reactie
Check eerst of de optie DMA voor je dvd speler en harde schijf aanstaat. Met DVD Genie Kun je hardware Acceleration inschakelen voor powerdvd. Of probreer een andere player (windvd) met dvdgenie kun je deze players allemaal tweaken. http://www.digital-digest.com/dvd/index.html voor dvd genie. Of misschien overwegen een mpeg2 kaart aan te schaffen dan ben je van het probleem af (ik heb er nog 2 liggen)
Link naar reactie
Die mpeg kaartjes werken perfect en hebben een kwalitatief veel betere TV-out dan de TV-out van VGA kaarten. Bovendien zit er ook een audio uitgang op. Er zijn er eigenlijk twee, de Hollywood Plus en de Creative DXR3, beide zijn vrijwel identiek, alleen de software verschilt. Wel is het zo, dat als je DVD op het scherm wilt bekijken, de mpeg kaart via een verloopkabelthe tussen je VGA-kaart en de monitor wordt gezet. De maximum refresh rate is dan 85 Hz. Beide kaartjes zijn op beurzen te koop vanaf ongeveer 25 euro.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...