Ga naar inhoud

Probleem door "copyright"-protection van CD's ...


Aanbevolen berichten

Zo'n lijst ben ik nog niet tegen gekomen... Ik wist ook niet dat die troep op zoveel cd's zat. :eek: Dit is helemaal klote (eerste link): [quote:31c630118f]However the Apple support article says: "Some computers, such as the iMac (Flat Panel), Power Mac G4 Cube, and certain models of Power Mac G4 (QuickSilver or later), may not have a user-accessible eject hole". In this case, the computer would have to be taken in for repair.[/quote:31c630118f] kassa :sad: En het helpt toch niet, want de MP3's zijn allang te vinden... Ik heb trouwens 1 van de cd's uit die lijst (Nathalie Imbruglia - White Lillies Island), zal die vanavond eens even op mijn pc proberen. Ik kwam in de gauwigheid nog wel deze site tegen: http://www.fatchucks.com/z3.cd.html ook een aardige waslijst :sad:
Link naar reactie
Ik dacht dat de consumentenbond al bezig was met kijken of juridische stappen tegen Sony (vanwege de key2audio beveiliging op o.a. de cd van Celine Dion) haalbaar waren... Overigens, ik heb die cd van mij geprobeerd. Dat blijkt deels een data cd te zijn: er staan wat files op, waaronder een autorun file die een progje "CactusPJ" start. En die draait dan de cd af. Dus je ziet in de verkenner niet de tracks op de cd staan, maar je kunt hem wel afspelen. Dat vind ik op zich best netjes, want je kunt hem nog wel afspelen dus. Alleen vraag ik me af of oude cd-spelers ze wel pikken? Maar op die manier is kopieren dus wel mogelijk, alleen niet dmv audio-extraction... Ik heb trouwens het idee dat ze de muziek als een soort mp3 op de cd hebben gezet, want er stond een file van 60 mb, en in dat progje CactusPJ stond over de kwaliteit: 128 kbps... Daar ben ik dus ook tegen. Op zich mooi dat je hem op je pc af kunt spelen, maar je koopt geen cd om vervolgens op MP3 kwaliteit te gaan luisteren (niet dat ik het verschil hoor met mijn pc-boxen maar toch)... :mad: Het moet maar eens afgelopen zijn met al dat gedonder. Want helpen doet het toch niet, het is alleen vervelend voor de legale kopers. Het is al zo vaak gezegd, maar die prijzen liggen ook op een belachelijk niveau vind ik. En ze worden steeds maar hoger... Principieel koop ik nu alleen cd's onder de 30 gulden, en dan als het kan bij de cd-winkels die met hun prijzen zowiezo een heel stuk lager liggen (Utrecht: Plato en White Nois, Tilburg: Aad's Platenzaak en Tommy) :smile:
Link naar reactie
Onder de 30 gulden is wel erg lastig, maar in principe doe ik dat ook. Gewoon wachten totdat ik de cd voor een redelijke prijs kan kopen. btw : http://www.tros.nl/homepage/radar/ op het forum onder 'diversen' : http://212.104.203.68/radarforum.php3?option=1&forum_id=5597&type=1&categorie=8 Leef je uit :wink:
Link naar reactie
Op zich is het wel redelijk te doen onder de 30 gulden. Vooral bij die zaken die ik opnoemde lukt dat meestal wel :smile: En soms bij bv van Leest hebben ze regelmatig aanbiedingen voor 9,99 (dat was vorig jaar nog 19,95 en nu dus 22 gulden ==> 10% prijsverhoging. Nee en dat ligt niet aan de euro :roll: :mad: ) Ik snap niet dat ze (de industrie/verkoop) allemaal roepen dat de cd's niet goedkoper kunnen, maar ondertussen wel sommige cd's 50% goedkoper maken. Dat vind ik trouwens ook te gek voor woorden: oude cd's zijn eigenlijk even duur als nieuwe. Sommige worden wel goedkoper ja, maar vaak blijft de prijs gewoon hoog...
Link naar reactie
Je reinste flauwekul dat het niet goedkoper kan. De productiekosten van CD's liggen lager dan die van cassettes (of zelfs nog Lp's) Het is gewoon net zo duur gebleven als bij de introductie. Cassettebandje kostte 20 gulden, CD 40. Dat is altijd zo gebleven. Ze flikken nu precies hetzelfde met de DVD Videoband 40 gulden, DVD 60. En maar klagen over illegale kopieen. Nou, mijn brander draait nog steeds overuren.
Link naar reactie
Gepost door Arthur Scheffer woensdag 15 mei 2002 - 13:41 - bron: CHIP Online Na het unlocken van processors met een potlood is het nu mogelijk een viltstift of Post-it briefje te gebruiken om een CD-beveiliging te omzeilen, zo meldt de Duitse website CHIP Online. In dit geval gaat het om de omstreden CD-beveiliging die Sony heeft toegepast op onder andere het nieuwste album van Celine Dion. De kopieerbeveiliging werkt door achter de audiotracks op de CD een datatrack met corrupte data te zetten. Een Audio-CD-speler negeert deze track en begint gewoon met afspelen, maar een CD-ROM-speler scant eerst de hele CD, komt de corrupte data tegen en zal weigeren de CD af te spelen. De oplossing van de Duitse mannen is even eenvoudig als effectief: de datatrack is eenvoudig te scheiden van het audiogedeelte door een duidelijke ring in de CD. Wanneer deze wordt afgeplakt met een sticker of, liever, doorgestreept met een viltstift is de CD gekraakt en klaar om afgespeeld te worden in computers: er is nog hoop :grin:
Link naar reactie
[quote:bc3a4b94d8] Op 15-05-2002 22:06 schreef plextor: Gepost door Arthur Scheffer woensdag 15 mei 2002 - 13:41 - bron: CHIP Online Na het unlocken van processors met een potlood is het nu mogelijk een viltstift of Post-it briefje te gebruiken om een CD-beveiliging te omzeilen, zo meldt de Duitse website CHIP Online. In dit geval gaat het om de omstreden CD-beveiliging die Sony heeft toegepast op onder andere het nieuwste album van Celine Dion. De kopieerbeveiliging werkt door achter de audiotracks op de CD een datatrack met corrupte data te zetten. Een Audio-CD-speler negeert deze track en begint gewoon met afspelen, maar een CD-ROM-speler scant eerst de hele CD, komt de corrupte data tegen en zal weigeren de CD af te spelen. De oplossing van de Duitse mannen is even eenvoudig als effectief: de datatrack is eenvoudig te scheiden van het audiogedeelte door een duidelijke ring in de CD. Wanneer deze wordt afgeplakt met een sticker of, liever, doorgestreept met een viltstift is de CD gekraakt en klaar om afgespeeld te worden in computers: er is nog hoop :grin: [/quote:bc3a4b94d8] Dat zou wel heel grappig zijn. Sony miljoenen geinvesteerd en de koper wist m even met een stift van 1 euro. Overigens die cd's met die cactus handel zijn gerust te rippen. Zoeken met google doet wonderen hierin. Peter [ Dit bericht is bewerkt door: Krekel op 2002-05-15 22:25 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Krekel op 2002-05-15 22:26 ]
Link naar reactie
// prijs : de prijs voor de gemiddelde cd ligt nu tegen de 50 gulden aan ... Zelfs 'oude' cd's zijn tegenwoordig duurder dan ze oorspronkelijk waren ... Door die dure prijzen kunnen ze nu wel ineens van die 'kortingsacties' houden. Oftewel : ze hebben genoeg van die dure cd's verkocht dat ze goedkoper moeten maken om de rest kwijt te kunnen ... :sad: // key2audio gekraakt ... het Chip-artikel heb ik ook gezien, maar het probleem blijft bestaan. Tenzij de consumenten massaal protesteren zullen ze met dat soort dingen al of niet in het "geheim" experimenteren. Je zou dit soort artiesten & platenlabels gewoon moeten boycotten. (bv : http://www.shakira.com/ laat protestberichten op dat forum achter ... :wink:) Door de beveiliging op deze manier te omzeilen kunnen zij nog steeds cd's verkopen. Bovendien kunnen ze je terugpakken omdat je hebt geprobeerd de beveiliging te doorbreken Alleen de consumentenbond e.d. hebben enige kans om zo'n gevecht in de rechtszaal te winnen. // -- edit -- Het gastenboek op http://www.sonymusic.nl/shakira/ is een prachtplaats ... Het forum op http://www.Shakira.com heeft schijnbaar een heleboel mensen op basis van hun IP geband ... _________________ - [url=http://jafo.mienadres.nl]JaFO's Bot-editor voor UT[/url] versie 2.5 is er - [ Dit bericht is bewerkt door: JaFO op 2002-05-16 00:44 ]
Link naar reactie
Beveiligde cd's boycotten zou wel werken denk ik. Alleen zal de gemiddelde consument (die toch al top 40 muziek koopt) daar niet aan mee doen. Met de prijs idemdito. Ik snap het ergens niet: er zijn zat mensen die over die prijs moeilijk doen, maar ondertussen wel regelmatig cd's van 50 piek kopen... :???: Ik doe dat wel, maar ja dat zet geen zoden aan de dijk :sad: Er zijn wel een aantal cd's die ik zou willen hebben maar die hartstikke duur zijn. Zelfs bij die 'alternatieve' zaken zijn ze nog relatief duur. Naja ik wacht geduldig af :smile:
Link naar reactie
Voor zover ik dat lijstje op die sites heb gezien zijn het juist de 'top 40'-cd's die het eerste met dit soort truukjes worden 'beschermd' ... De consument denkt iets te gauw dat het 'zijn' fout is als een CD niet werkt of problemen geeft, maar gezien dit soort onbeschofte praktijken is dat dus niet het geval. Het grootste nadeel is dat je een cd niet thuis kunt testen aangezien je bij de meeste (of alle?) cd-winkels de cd niet terug kunt brengen als je hem eenmaal hebt gekocht! ("CD's kunnen alleen worden geruild indien ze verzegeld zijn!") Heeft hier iemand al eens ervaring mee gehad ? Zijn er winkels die er niet moeilijk over doen ?
Link naar reactie
Ik kwam nog een relevante link tegen: [url=http://nu.nl/document?n=56567]deze[/url] gaat over die kopieerbeveiliging op zich, en [url=http://nu.nl/document?n=55229]deze[/url] gaat over de actie van de Consumentenbond. Nou maar hopen dat ze iets bereiken... Ik heb overigens geen ervaring met terugbrengen van cd's
Link naar reactie
:) toch maar eens experimenteren met de 'service' van winkels op dit gebied lijkt me. Nu alleen nog een geschikt slachtoffer *eh* een goede cd-winkel opzoeken. En eens zien wat we kunnen bereiken. Eens zien hoe ze reageren op : (bij het kopen) - heeft u hier ook de cd-versie van ... (de 'cd' van Shakira is geen cd volgens de 'red book audio'-standaard zoals dat zo mooi heet!) - heeft u ook een versie die wel op een pc afgespeeld kan worden ... (bij het 'ruilen') - deze 'nep-cd' is niet af te spelen op mijn pc ... kan ik er eentje krijgen die dat wel kan ? - geld terug ?
Link naar reactie
:D Dat van die red-book standaard wist ik. Wedden dat er op die "cd" (wat voor term kunnen we daarvoor bedenken, of is er al iets voor???) gewoon een cd-logo staat. Jammer dat het patent van Philips bijna afloopt, want daarom vinden ze het niet meer de moeite om er een rechtzaak van te maken :-? Vooral deze is erg leuk (en financieel geen risico ;) ): [b:56856bc77e]- heeft u hier ook de cd-versie van ...[/b:56856bc77e] Gewoon een onderzoekje houden, meerdere zaken langs...
Link naar reactie
Er staat juist [b:d680a5345a]*geen* CD-logo [/b:d680a5345a]op het hoesje. Er staat een kleine 'waarschuwing/opmerking' op de voorkant en achterkant van het cd-doosje. De kleur is zodanig dat het niet echt opvalt (de 'parental advisory'-sticker valt eerder op dan deze nep-cd waarschuwing). Het is daarnaast ook zo dat de prijssticker in veel gevallen de waarschuwing net bedekt (Free recordshop, V&D, Van Leest), maar je hebt dan in theorie tenminste nog de achterkant om de opmerking te vinden. // -- edit -- http://uk.eurorights.org/issues/cd/docs/celdion.shtml De 'nep-cd' levert ook problemen op voor de X-box ... wraak van Sony ? [quote:d680a5345a] Refuses to play Celine Dion album, and also refuses to extract the CD to disk. Using the MS-provided MP3 tools on this CD crashes the X-BOX. Also refuses to play the Spiderman soundtrack. [/quote:d680a5345a]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...