Ga naar inhoud

Van Cassette naar MP3??


Aanbevolen berichten

Ik heb eeb verzameling cassette-bandjes die ik via de computer wil omzetten naar MP3-tjes. Tot nu toe worden de cassette afgespeeld via een Sony-toren (CD/Tuner/Cass.deck), die loopt via de video-recorder en de tv. Helaas zie ik aan de achterkant slechts een AUX-in aansluiting. Bestaat er een manier om alsnog de cassette-muziek naar de computer over te brengen? Of moet ik geheel nieuwe hardware aanschaffen?? Graag hulp. Dank Hum
Link naar reactie
Probeer eens met een kabeltje die direct naar de computer loopt, naar de microfoon poort bijvoorbeeld. Als er geen uit-poort op de radio zit, probeer dan de uit-poort die ook gebruikt wordt voor de boxen, dus geen boxen in de radio, maar de computer als boxen laten spelen. Ik weet niet of het werkt, ik had een hele oude radio (15 jaar oud van Philips) waar ik hetzelfde deed als boven vermeld. Opnemen met de geluidsrecorder van Windows. Misschien is dit een hele stomme suggestie hoor, zal wel, maar zo doe ik het :grin:
Link naar reactie
zou ik ook doen....als ik mn geluidskaart wilde vern**ken. Heb je niet toevallig ergens een gewone walkman liggen ofzo? Dan kan je een kabeltje van de hoofdtelefoonuitgang (helemaal open zetten) naar de input van je geluidskaart doen. Is een kabeltje met aan beide kanten een 3,5mm jack-plug. Is in ieder geval een stuk veiliger dan die optie hierboven en zal ook wel werken. Je zou het ook kunnen proberen met de hoofdtelefoonaansluiting van je stereotoren maar zet deze niet meteen helemaal open, probeer gewoon even uit tot je een goed volume eruit krijgt. succes ermee
Link naar reactie
In mijn stereo zit een line-out en in mijn geluidskaart een line-in. Elke redelijk moderne stereo en computer zal daarover beschikken. De benodigde kabel is bij elke Megapool/Expert/Dixons of de electronica/computerwinkel te krijgen. Er zijn op internet zat programma's te vinden die het signaal van de line-in kunnen opslaan als b.v *.wav. Enne Johan als je zo opneemt moet je voor de lol eens je volumeknop [b:3d8e3cd5b2]helemaal open[/b:3d8e3cd5b2] draaien. Dan heb je je geluidskaart meteen voor het laatst gebruikt en kun je je pa om een betere vragen. :grin: :wink:
Link naar reactie
Het is belangrijk dat er op de toren een line-out of AUX uit te vinden is. Als die er niet is, is het niet verstandig om via hoofdtelefoonuitgangen, etc. alsnog het signaal te gaan opnemen. Het geluid vervormt eerder en neemt veel meer ruis op. Misschien kun je van iemand een los cassettedeck lenen ?
Link naar reactie
Hoi, Wat je ook nog kan doen, is de tulpstekers van de cassettedeck uit de versterker halen, deze verbinden met een kabel die aan de ene kant een 3,5 mm plug heeft. Deze doe je dan in de line-in van de pc, en het geluid kun je dan opnemen met elk willekeurige audioprogramma (bijv. Cooledit). Zo heb ik het tenminste gedaan. succes, John.
Link naar reactie
[quote:6192502aa6] Op 12-05-2002 1:59 schreef jhde: Hoi, Wat je ook nog kan doen, is de tulpstekers van de cassettedeck uit de versterker halen, deze verbinden met een kabel die aan de ene kant een 3,5 mm plug heeft. Deze doe je dan in de line-in van de pc, en het geluid kun je dan opnemen met elk willekeurige audioprogramma (bijv. Cooledit). Zo heb ik het tenminste gedaan. succes, John. [/quote:6192502aa6] ik sluit me aan bij de vorige spreker. dit is kwalitatief de beste en verreweg de makkelijkste oplossing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...