Ga naar inhoud

VCD wel op CD-RW maar niet op CD-R


Aanbevolen berichten

Ik heb een clip van een dvd omgezet in een mpg file met behulp van DVDx. Hier heb ik met Nero een CDV van gemaakt. In eerste instantie om het te proberen op een CD-RW en daarna op dezelfde manier op een CD-R. Het vreemde is nu dat de VCD op de CD-RW wel door mij DVD speler wordt herkend en afgespeelt maar de VCD op CD-R niet wordt herkend en dus niet wordt afgespeeld. Rara hoe kan dit???
Link naar reactie
Geef aub wat meer info, het is zo wel gissen. Asl het brandprogramma zegt dat het branden oke is verlopen betekent het niet dat het te lezen is. Maar dat is het laatste waar ik aan denk. Welke DVD speler heb je ? Is het een stand alone of een DVD rom ? Het zou aan de aan het merk cd-r kunnen liggen of het kan exemplarisch zijn. Is het een Stand alone dvd speler dan moet je kijken in de handeleiding of ie cd-r en cd-rw ondersteund.
Link naar reactie
Welke SOny is dit. Staat het expliciet in de handleiding dat ie CD-R en CD-ondersteunt ?? Volgens mij pas met de modellen van dit jaar zijn er Sony's die CD-R en CD-RW officieel ondersteunen. Als de DVD het niet officieel ondersteunt dan zou ik in elk geval het Merk en type van je CD-RW goed ounthouden en een voorraadje aanschaffen. Op DVD forums is de enige oplossing gewoon merken proberen tot ie er eentje lust. Suc6
Link naar reactie
is het zo dat je je cd-rw´s op lagere snelheid brand dan je cd-r´s? bij gewone audio cd spelers van sony is het een bekend probleem dat ze cd´s die op hogere snelheid zijn gebrand niet afspelen. probeer je cd-r´s op zo´n laag mogelijke snelheid te branden. Wat soms ook nog een probleem kan zijn is het met merk cd-r(w). Soms werken spelers met het ene merk en met het andere niet, is gewoon een kwestie van experimenteren.
Link naar reactie
Het is een Sony DVP-S725D. Ik heb intussen even bij de buurman geprobeerd, die heeft een Pioneer< en daar doen ze het allebij. Het lijkt dus inderdaad aan de speler te liggen. Intussen begrepen dat deze Sony geen CD-R en CD-RW kan lezen. Blijft het vreemd dat hij toch wel de CD-RW leest. Dank voor jullie reacties :smile:
Link naar reactie
Het is een Sony DVP-S725D. Ik heb intussen even bij de buurman geprobeerd, die heeft een Pioneer< en daar doen ze het allebij. Het lijkt dus inderdaad aan de speler te liggen. Intussen begrepen dat deze Sony geen CD-R en CD-RW kan lezen. Blijft het vreemd dat hij toch de CD-RW leest. Dank voor jullie reacties :smile:
Link naar reactie
Inderdaad een dvp-s725d kan (officieel) Geen cd-r of cd-rw lezen.. echter op bepaalde cd-r's doet hij het wel bv vivastar en gebrand met een lite on op 16 speed. ook bepaalde merken cd-rw wil hij wel lezen maar het is ook afhankelijk van de brander. heb dit geprobeerd op meerder sony spelers die dit niet kunnen. Bv Dvp-s 325/335/525/535/725.735 deze doen het echter wel op de Vivastar Cd-r's zelf audio op 16X bebrand lezen ze dan nog. Op een ander merk cd-r's geprobeerd maar helaas """ NO - DISK """ Een Sony Medewerker [ Dit bericht is bewerkt door: Ron B op 2002-05-12 13:33 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...