Ga naar inhoud

Verschil in CD-grootte (CloneCD)


Aanbevolen berichten

Maak ik met CDClone (4.0 Beta 30) een image aan van de spel-cd waarvan ik een backup wil maken, dan blijkt de grootte 789.239.472 te zijn. Te groot dus om een cd te branden. Bezie ik echter de cd met WinCommander, dan geeft deze aan dat de cd 641.314 k groot is! In principe dus ruim voldoende voor een 700 MB of zelfs 650 MB CD-R. Wie kan mij adviseren hoe ik een backupcopy van mijn spel-cd kan maken zonder het risico te lopen schijfjes naar de maan te helpen omdat de data er toch niet op blijkt te passen? Het image maken met CloneCD verloopt in de eerste fase erg traag, maar de speed wordt later opgevoerd, is dit een normale procedure? (Zo men begrijpt ben ik een newby op het gebied van CloneCD - Heb zopas een nieuw systeem waarin een CD-Writer die door CloneCD ondersteund wordt... vandaar...) Zie reacties met belangstelling tegemoet, waarvoor bijvoorbaat hartelijk dank!
Link naar reactie
Ik heb met CloneCD een backup gemaakt van de laatste cd van marco borsato. deze is ook groter dan 700 MB maar bij het kopieren vroeg CloneCD iets (vraag me niet precies wat is effe geleden) en als je dan ok klikte kopieerde ie de cd gewoon. als je daarna de kopie in de pc stak gaf verkenner een grootte aan van 800 MB (dit dus op een cdtje van 700 MB) Dus gewoon het spel kopieren en dat zal wel lukken.
Link naar reactie
Ik denk dat je bij een te grote cd je niet zorgen moet maken om een schijfje dat je eventueel weg moet gooien, maar eerder om je brander die kapot zou kunnen gaan. Maar OK, je moet niet naar de image groote op de harde schijf kijken. Een image bevat altijd extra informatie (en dus extra MB's)Mijn ervaring bij Clone CD is dat deze er bij sommige images flink wat bij op gooit. Wat je het beste kan doen is de image openen in Clone CD en daar kijken hoe groot ie daadwerkelijk is en dan kan je altijd nog besluiten op wat voor CD je gaat branden. Succes
Link naar reactie
ps. weet je welke beveiliging er is gebruikt ? Niet elke brander kan elke beveiliging mee kopieren. Kijk maar op de homepage van clonecd . Mocht het niet lukken dan moet je een mail sturen naar de makers van clonecd. Die kunnen je denk ik wel aangeven hoe je het spel kan kopieren.
Link naar reactie
[quote:323c0be83a] Op 09-05-2002 17:28 schreef rh.vorwald: Tja, maar mijn vraag is: hoe open je een image bestand in CloneCD om de aangegeven informatie te zien? [/quote:323c0be83a] Open Clone CD. Kies het icoontje Hard disk naar CD. in het eerstvolgende scherm komt nu (Ten minste bij mij (Clone CD 3.3.4.1)) deze informatie: Info on Session 1: Size used in Session: 22440 kBytes Number of Tracks: 1 Track 1: Data Mode 2, Size: 22440 kBytes Nu weet je dus hoe groot de image daadwerkelijk is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...