Ga naar inhoud

TMPGenc, wat nu, hoe editen ?


Aanbevolen berichten

Met dank aan r.willigen die mij adviseerde TMPGenc te downloaden vanwege de slechte kwaliteit van de encoder in Studio7, rijzen mijn haren weer te berge met de volgende vraag. Weliswaar kan ik nu op een acceptabel niveau MPEG2/SVCD's maken, maar hoe bewerk ik mijn opnamen nu ? In studio7 worden er na bewerking .stu bestanden van gemaakt en die kan ik weer niet in MPGenc inlezen. Eerst coderen en dan inlezen in Stud7 kan ook niet. Hoe kan ik nu EN bewerken EN op een kwalitatief redelijke manier coderen? Reeds dank voor de antwoorden. gr Raymond
Link naar reactie
Je had me ook gemailt maar laat ik maar hier antwoorden. Je zult de video in studio7 moeten saven als DV-avi , ik heb studio7 niet maar een oudere versie en bij mij kan dat dus ik neem aan in versie7 ook. Je moet dus ff zoeken naar de optie export-to-file, save-to-file oid. Het project saven is nl niet de video zelf saven maar alleen alle instellingen opslaan waarmee je het project hebt gemaakt, zo'n project file zal denk ik ook niet erg groot zijn want het is in principe een soort text file die de boel beschrijft. Mogelijk is er niet rechtstreeks de keuze voor een dv-avi, je kiest dan save to avi en bij de instellingen voor compressie kies je de dv-codec. Maak niet de fout om iets te veranderen aan de eigenschappen van het project, resolutie,framerate,audio eigenschgappen enz enz. moeten EXACT hetzelfde zijn als van het originele bronmateriaal anders zal de export-to-file niet lukken. Een DV-avi moet nl aan bepaalde eisen voldoen, verander je bv. resolutie dan zal de export module weigeren of rare foutmeldingen geven.
Link naar reactie
Ik heb die ballezooi maar ff geinstalleerd.(en oh, wonder mijn dc10 werkt nu ook onder w2000 maar alleen in samenwerking met studio7....., virtualdub ziet 'm niet :mad: :sad: ) Je gaat naar "maak film" klik op avi , dan instellingen en kies voor compressie de DV video encoder. ...... Net ff een stukje divx geprobeert om te zetten, lukte wel zij het met een crash aan het eind van de conversie en er zit geen audio in het gemaakte bestand. Kennelijk kan je dus wel voor een andere resolutie en framerate kiezen en hij doet het ook maar wel met een crash en een niet goed bestand. Zorg dus dat je instellingen goed zijn. [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-05-08 21:47 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...