Ga naar inhoud

Met welke instellingen van FLASK ken ik het beste mee werken


Aanbevolen berichten

hey mensen Ik heb sinds gesteren kunnen rippen. ik rip um eerst met smartripper en dan moet ik um decoderen met FLASK-MPEG. Het is me prima gelukt alleen heb ik nog een vraagje. Ik heb Men Of Honor geript en gedecodeerd, en dat lukte maar ik heb een klein beeldschermpje. Dat moet je instellen maar dat moet je doen voordat je um gaat decoderen, maar met welke resoltutie ken ik het beste werken ?? ?? -Ik wil een resotie waarmee ik goed beeld heb. -en ik wil het bestand niet groter maken dat wat er op 2 cd's passen (1,4 gig) wie ken mij uitleggen hoe ik dat voormekaar krijg. Dat scheeld me namelijk een hoop tijd. p.s misschien dat het er niks mee te maken heeft maar ik heb een 17 inch beeldscherm p.p.s als ik het zo over lees, zou ik een verhouding moeten hebben. Ik moet namelijk de speelduur van de film en de kwaliteit en de 1.4 gig met elkaar bereken. (als je begrijpt wat ik bedoel) MISCHIEN IS DAT LAATSTE STUKJE NIET GOED UITGELEGT. DAT KOMT OMDAT IK VERDER NIET UIT M'N WOORDEN KOM.SORRY Ik hoor gauw weer van jullie. GTEETZ Eusebio [ Dit bericht is bewerkt door: Eusebio op 2002-05-05 14:59 ]
Link naar reactie
Flask heeft een venstertje waarin je de video een andere resolutie kan geven(instellingen/globale instellingen/nabewerking),zet een vinkje bij "behoud beeldverhouding" en klik op "toon weergave venster". Je kunt nu de video knippen en resizen naar een kleinere resolutie en evt zwarte balken er af snijden. Denk er om dat de uiteindelijke resolutie getallen moet hebben die deelbaar zijn door 16 of liever zelfs door 32. Voor het opslaan op 2 cd's kan je als breedte 640 of 704 aanhouden, de hoogte is afhankelijk van het soort DVD, er zijn dvd's met veschillende Aspect ratio (breedte/hoogte vehouding) en dus weet je de hoogte van te voren nooit. Je gaat dus uit van een bepaalde breedte en de hoogte volgt vanzelf daaruit. Verder zal je voor het berekenen van de bitrate(kwaliteit) van de video en audio een bitrate calculator willen hebben, bv deze : http://www.pointinception.com/product/?id=1002 Je voert de lengte van je film in, de grootte van je opslag(bv 2 cd's =1400 MB), de calculator rekend dan de bitrate uit voor je die de audio en video tesamen moet hebben. Stel luow film is 90 minuten en moet op 2 cd's= 2123 Kilobits/sec(Kbs), als je voor de audio 128 Kbs gaat gebruiken blijft er voor de video over: 2123-128=1995 Kbs en dat vul je dan ook in in de video instellingen bij de divx codec. [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-05-05 16:15 ]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hey Rwilligen, ik heb het proggie dat je me naar toewees gedownload maar ik kom er niet echt uit. ken je het please wat better uitleggen. Ik ken wel rippen maar gewoon simpel gewoon rippen en dan decoderen. maar al die andere opties maken me gek. dus bij deze vraag ik of je me misschien wat better wil uitleggen. ik hoor graag meer GREETZ eusebio
Link naar reactie
Ik zal het zo eenvoudig mogelijk houden. Bij het kiezen van de divx codec kan je ook een datarate instellen, dwz een instelling die bepaald hoeveel MB er per uur film gebruikt gaat worden. De datarate wordt meestal ingesteld in Kilobits/seconde(Kbs). je gebruikt het progje om de datarate te berekenen. klik op het knopje "datarate", voer bij "run-time" de lengte van je film in in minuten(of seconden) , voer bij "media-size" de grootte in van je opslag (voor 2 cd's van 700 MB is dat dus 1400 MB en voor de zekerheid maak je hem iets kleiner : 1380 MB) . Zet bij " datarate" de hokjes op "kilobits" en "seconde" , de waarde die er nu voor staat is de waarde die je gaat gebruiken voor de complete film, dat is dus video en audio tesamen. Om de waarde van de video te krijgen zal je daar dus nog de waarde van de audio vanaf moeten trekken. VB : film van 120 minuten op 2 cd's geeft een datarate van : `1570 Kilobits/sec. we gebruiken voor de audio 128 kilobits/sec dan blijft er voor de video over : 1570-128=1442 Kilobits/sec en dat is waar je het schuifje op set in de divx-codec.
Link naar reactie
[quote:116a3e2485="rampGuido"]Waarom krijg ik geen ondertiteling op mijn film, terwijl ik het wel selecteer in Flask? Heeft iemand een link naar een goede tool om dit alsnog (achteraf met geconverteerde avi ) te doen? Guido[/quote:116a3e2485] Dit probleem had ik ook :( ik heb er (nog) geen oplossing voor gevonden :((
Link naar reactie
[quote:fb3a9bff6c="ketelbinkie"]Ik wil toch gordian Knot als tip geven. Alles in 1 programma, perfecte divx(2pass) , Ondertiteling, Mp3 Vbr, meerdere audiosporen. Je hebt er geen omkijken naar, check the guide www.doom9.net[/quote:fb3a9bff6c] Daar ben ik het helemaal mee eens. GordianKnot is gewoon de beste. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...