Ga naar inhoud

Van JVC mini DV PAL direct naar CD branden


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen mop welke manier ik het beste en simpelste van mijn JVC gr-DVM5 mini DV PAL direct naar CD branden. Welke format zodat een 1 uur bandje op een CD gebrand kan worden met zo goed mogelijke kwaliteit. Alvast bedankt [ Dit bericht is bewerkt door: googoolo op 2002-05-02 21:24 ]
Link naar reactie
[quote:3721d490a2] Op 02-05-2002 20:45 schreef googoolo: Kan iemand mij vertellen mop welke manier ik het beste en simpelste van mijn JVC gr-DVM5 mini DV PAL direct naar CD branden. Welke format zodat een 1 uur bandje op een CD gebrand kan worden met zo goed mogelijke kwaliteit. Alvast bedankt [/quote:3721d490a2]
Link naar reactie
Daarna converteren naar VCD met bv. TMPGENC en daarna op een CD'tje branden met bv Nero Ik vind dat wel leuk maar heb een probleem, dit programma converteerd alleen in MPEG. Kan je mij ook helpen welk programma de AVI file wel naar VCD converteerd. Bedank [ Dit bericht is bewerkt door: googoolo op 2002-05-03 22:37 ]
Link naar reactie
Misverstand... VCD is mpeg1. Een vcd maak je door een vcd compliant mpeg1 bestand aan je brandprogramma te voeren met de speciale vcd-burn optie van het brand programma, zowel Nero als Easycd kunnen mbv. een mpeg1 bestand een vcd maken. Een vcd compliant mpeg1 bestand heeft bepaalde en specifieke eigenschappen, zo moet de resolutie 352x288 zijn, de framerate 25 fps, de bitrate 1374 kbs enz enz. Omdat zelf die parameters instellen een tijdrovend klusje is hebben de meeste mpeg encoders waaronder okk TMPGenc een template voor het maken van vcd en Supervcd. Het enigste wat je hoeft te doen is de vcd template te kiezen en je bron avi te openen,daarna kan je het coderen starten en na enige tijd heb je je *.mpg bestand waarme je mbv je brandprogramma een vcd kan maken. Svcd kent dezelfde werkwijze, svcd=mpeg2 met een hogere kwaliteit, met vcd past er zoveel video op een cd als de cd groot is dus 80 min. cd kan 80 min. vcd bevatten, bij svcd ligt dit lager , ongeveer 35 minuten op een 650 Mb cd
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...