Ga naar inhoud

hoe open je de dvd files in flaskmpeg?


Aanbevolen berichten

Als je de eerste vob uit de film-serie neemt herkent ie als het goed is de rest van de vob's en opent ze achter elkaar tot 1 file. Je kan ook op zoek gaan naar een plugin welke de optie opent om dvd's via de *.IFO file openen,als je ook ondertitels in je uiteindelijke avi wilt hebben zal je de plugin sowiezo moeten hebben. Zoek naar een file met de naam: thunder.mism.flask , dvd.mism.flask oid. vermoedelijk vindt je hem wel op divx-digest.com Een andere optie is om de oude flask 0.594 te gebruiken, deze kan nog zonder plugin de ifo file openen. [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-04-29 00:48 ]
Link naar reactie
Bedankt, het werkt! Nu kan je tenminste de gehele film rippen. Maar nu heb ik weer een paar vraagjes: - Ik heb Divx 5.01 Pro gedownload, en met flaskmpeg probeer ik een dvd (led zeppelin- song remains the same) te rippen. Volgens computer totaal workshop van april, kan je in fleskmepg voor mpeg layer 3 kiezen en dan voor 128 kbit. Ik kan wel mpeg layer 3 kiezen, maar ik kom niet verder dan 56 kBit/s, 22,050 Hz, Stereo. Hoe krijg ik die op 128 kbit? Ik heb Nero, mp3pro codec, en l3enc codec,... maar die ziet flaskmpeg niet?? - Volgens computer totaal moet je de bitrate berekenen, om de film op een cd rom te passen. Ik heb dat gedaan met het prog. Adv.DivX.Bitrate Calc! v1.95, net als in het blad. Ik kom op een bitrate van 354 kbit. Maar in divx5 kom je dan op 469 Mb! Dus de bitrate kan omhoog. de kwaliteit van 354 kbit is niet al te best, maar het geluid is wel goed. Dus is er een betere bitrate calculator in oploop voor divx5?? Bedankt!
Link naar reactie
Je hebt wel wat mp3 encoders maar geen van allen is in codec vorm(kennelijk...), het zijn standalone programmas. De codec die je wel hebt is de fraunhoffer standaart mp3 codec die op ieder windows systeem aanwezig is en die codeert niet hoger dan 56 Kbs (oid) Je hebt 3 opties: of je gaat op zoek naar de originele divx 3.11 alpha deze installeerd nl ook de Radium mp3 codec, of je gaat op zoek naar de radium mp3 codec versie 1.263 , of je download de laatste versie van Lame mp3 encoder, behalve een standalone encoder zit er ook een codec in het pakket. Lame encoder en codec vind je hier: http://home.pi.be/~mk442837/ De radium codec is nu zo'n 3 jaar (?) oud en tevens een gehackte codec, illegaal en ouderwets dus, lame is onder tussen beter geworden en gratis In de zip zit een map ACM met daarin een *.inf file : rechts erop klikken en kies installeren Oh ja : goede bitrate calc : http://www.pointinception.com/product/?id=1002 meer heb je niet nodig . Denk er wel om dat als je de bitrate uitrekend met deze calculator dat je van de gevonden waarde eerst de audio bitrate moet aftrekken om de video bitrate te krijgen. De waarde die de calculator aangeeft is dus de totale bitrate voor audio en video tesamen. [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-04-29 23:38 ]
Link naar reactie
Bedankt! Met de mp3 codec is het gelukt, alleen de data kbit calculator werkt niet goed. 420 kbit met 128kbit 48000 hz mp3 geluid en 175 minuten = 559 mb met divx5. Dus de bitrate kan weer omhoog....... Trouwens, kan je de 'spyware' van divx5 niet tegen houden met een firewall, ? Ik kreeg ene gain_tickler_3102 te voorschijn die ik geblokt heb met m'n firewall.
Link naar reactie
FlasK 0.594 bevat niet de mogelijkheid te controleren of je het goede geluidsspoor te pakken hebt ( zoals beschreven in genoemd april-nummer ) of mis ik wat? De tweede optie, de plugin, kan ik niet vinden. Kan iemand een directe link geven? Ik heb Windows XP. Zowel bij Alpha 311 als bij het genoemde Lame programma krijg ik bij installatie de melding dat XP het logo niet herkent. Het raad af de installatie voort te zetten, omdat het systeem onstabiel zou worden. Wat moet ik doen? Guido
Link naar reactie
De bitrate calculator klopt weldegelijk alleen kennelijk is de video die jij de codec aanbied zeer eenvoudig te coderen of van lage resolutie waardoor de divx codec kennelijk niet alle datarate gebruikt, zodoende wordt de uiteindelijke avi kleiner als wat jij had uitgerekend, een zeer vervelend gedrag van (meestal,maar niet alle) VBR codec's. De truuk is om de codec genoeg pixels te voeren (resolutie) zodat ie de door jouw aangewezen bitrate ook daadwerkelijk volledig gebruikt, als je bv een 160x120 video probeert te encoden met een vbr (variabele bitrate)codec op 1000 kbs zal je ontdekken dat wat je ook doet hij nooit de volledige 1000 kbs gebruikt. Andersom kan ook : als je een video van 720x576 probeert te encoden op 100 kbs zal je merken dat de codec vanzelf meer gaat gebruiken, kennelijk is 100 kbs niet genoeg om de video te kunnen herbergen en dus gebruikt de codec gewoon meer. Ik raad je aan om eens ter controlle een stukje film te coderen met de divx 3.11 apha "low-motion" codec te coderen(= een cbr codec, constante bitrate), je zult zien dat het dan wel klopt. Verder raad ik je aan om de 2-pass encoding te gebruiken die divx5 ondersteund, de bitrate wordt dan beter nageleefd en de kwaliteit stijgt, voor het gebruik van 2-pass encoding heb je een speciale "2-pass" versie van flask nodig , je vind hem hier: http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/flaskmpeg.html#0594_mod (multipass_flask) Je vind op deze pagina nog veeeeel meer versies van flask, sommige zijn de moeite waard, afhankelijk van wat je wilt doen en hoe "ver" je zelf bent met deze materie, kwestie van proberen dus..... Gezien het aantal vervelende bijwerkingen die divx5 heeft heb ik 'm gede-installeerd, ik kan er dus verder nix van zeggen. Flask 0.594 heeft inderdaad geen audio controle, er zit dus niets anders op dan een klein stukje dvd te converteren en te luisteren, overigens wordt er wel (afhankelijk van dvd tot dvd) bij het openen van de ifo file aangegeven welke taal audio track er is gevonden en welke taal subtitels, soms werkt echter dit mechanisme kennelijk niet goed en staat er alleen maar audio track 80x oid. Ervaring zal je in dat geval moeten leren welke de correcte is (meestal de eerste in het rijtje is engels). De thunder.mism om in flask 0.6 subs te krijgen vind je hier: http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/flaskmpeg.html#6_addon (add-ons for flask mpeg 0.6) Zo als ik al zei :eek:p divx-digest.com..... Installatie: windows XP en 2000 geeft deze mededeling bij nagenoeg ieder brokje niet-msoft software dat je installeerd, gewoon negeren(klik op ok) en verder gaan met installeren. Als laatste: er zijn zeer veel versies van flask in omloop, de 0.594 en 0.6 zijn de enigste "officiele" versies, alle andere zijn door gebruikers zelf gecompileerde versies. Sommige zijn de moeite waard andere niet. Wees voorzichtig met de versies die "extra snelheid" beloven dit kan ten koste gaan van stabiliteit van het programma en de nodige crashes kosten. Edwin van Eggelen( van AVI-Synth) brengt zelf ook een paar multipass versies uit die , naar ik gemerkt heb stabiel zijn,goed werken, en een aanvulling zijn op de originele flask , http://www.videotools.net Verder loont het de moeite om in de program files map van flask te kijken hoe het programma is opgebouwd, met wat logische conclusies kun je zelf je eigen flask samenstellen uit andere versies door simpelweg de nodige modules bij elkaar te rapen. [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-05-02 20:16 ]
Link naar reactie
[quote:08a5881713] Op 02-05-2002 11:11 schreef mogw: Trouwens, kan je de 'spyware' van divx5 niet tegen houden met een firewall, ? Ik kreeg ene gain_tickler_3102 te voorschijn die ik geblokt heb met m'n firewall. [/quote:08a5881713] Tuurlijk wel: Druk op de startknop en dan op uitvoeren, typ dan 'msconfig' in en ga naar het tabblad opstarten. Alles is aangevinkt. Je ziet ook Trickler ergens staan. 'on'vink die vervolgens. Klaar is Kees. Wel ff opnieuw opstarten. PS, volgens mij werkt dit alleen nadat je DivX 5.01 hebt geinstalleerd en nog niet op internet bent geweest, want dan heeft gain_trickler al wat rotzooi op je PC gezet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...