Ga naar inhoud

spraak en muziek opnemen via minidisc deck


Aanbevolen berichten

Voor mijn werk houd ik toespraken die op cassette worden opgenomen en die ik thuis gecombineerd met cd muziek op cd brand. Ik gebruik daar Spin Doctor van Easy Creator voor. Mijn stereo is via de line-ingang met mijn geluidskaart verbonden en zodoende kan ik het geluid nog bewerken voor ik het op cd zet. Aangezien er steeds meer toespraken op minidisc worden opgenomen heb ik een MiniDisc Deck aangeschaft, de Sony MDS-JE500. Het lukt mij wel om het geluid via de deck de pc in te krijgen om het eventueel nog te bewerken. Dit gaat via de line-ingang van de geluidskaart. Maar omgekeerd lukt het niet. Ik wil nl. ook muziek van cd via de deck op minidisc zetten. Wie kan mij vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg, welke kabels en welke in- of uitgang ik daarvoor moet gebruiken. Is er ook software waarmee ik geluidsbestanden op via mijn deck op minidisc kan zetten? Graag jullie hulp hierbij!!! Peter
Link naar reactie
Euh, heeft je MD recorder ook een line ingang? Ik neem aan van wel. Kun je toch de line-out van je geluidskaart aan de line-in van je MD knopen? Dan heb je ook geen "extra" software nodig voor het opnemen, dat gaat dan gewoon via je geluidskaart. Ik speel zo al jaren geluid af op m'n stereoset (heb geen PC luidsprekers) met het verschil dat de kabels dan aan AUX in & out zitten voor opnemen en afspelen. _________________ "Equal opportunity means everyone will have a fair chance at being incompetent." [ Dit bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-04-26 10:03 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...