Ga naar inhoud

PC vind camcorder niet


Aanbevolen berichten

Ik heb een camcorder met zowel DV-in als uit. Verder heeft mijn pc een onboard firewirekaart (zie onderschrift). Probleem is dat ik met geen mogelijkheid de camera kan terugvinden in Windows XP zelf en/of b.v. Moviemaker. Windows ziet de Firewirekaart ook als netwerkkaart i.p.v. DV-kaart. Wat kan ik hieraan doen? _________________ *AMD A7V 333mhz + raid, sound, firewire* *AMD Athlon XP 2000+* *512 MB PC-2700* *Geforce 2 GTS* *Yamaha 8x8x24* *2 Nics* *Plantronics DSP 500* *Wacom Graphire 2* *Epson GT7000* *HP Laserjet 4* *3com hub* *D-Link switch* *Palm m505* [ Dit bericht is bewerkt door: real_jd op 2002-04-19 21:52 ]
Link naar reactie
Windows XP ziet de Firewire aansluiting altijd als netwerkverbinding, dus dat is niet de fout. Een paar suggesties: - Heb je de camera aan staan als je de PC opstart? - Gebruik de laatste driver versie van de ieee1392 aansluiting. - Probeer een ander Videobewerkings programma (vb. Demo Adobe Premiere. 30 dagen versie te downloaden van de website van Adobe). - Probeer een andere firewire kabel. [ Dit bericht is bewerkt door: mastergeek op 2002-04-22 16:28 ]
Link naar reactie
Het lag inderdaad aan de kabel! Ik gebrukte een 4-4 kabel. Met een 6-4 kabel (moederbord ondersteunt beide) lukt het wel. Perfect! Heb ik nog een andere vraag. Ik wil graag oude VHS-en digitaliseren. Ik becshik via de camera over zowel DV-in als uit en Analoog uit. Maar ik mis dus de Analoge in. Welke videobewerkingskaart komt nu voor mij in aanmerking? Is het snelheidsverschil groot met een aparte bewerkingskaart? Het moet dus een kaart zijn met sowieso een analoge in.
Link naar reactie
Met de CPU van 333 Mhz raadt ik een kaart aan met interne Hardware die de analoge video in MJPEG of MPEG omzet. Matrox Marvel G400 heeft bijvoorbeeld zo'n breakoutbox waarin de Hardware zit. Pas boven de 700 Mhz kan je met software omzetting gaan werken. Wil je tenminste kwaliteit hebben 704 x 576. Matrox Marvel kost ongeveer Euro: 375,= en zal waarschijnlijk alleen nog in Duitsland te koop zijn. Goedkoper is er niets te vinden tenzij je op lagere resolutie wil gaan capturen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...