Ga naar inhoud

Computer Totaal test 17 CD-R's


Aanbevolen berichten

Zojuist is de nieuwe Computer Totaal op de deurmat gevallen en ik moet zeggen dat ik zeer verontwaardigd ben over de methodes waarmee de CD-R's zijn getest. Ik heb hierover een stukje geschreven op mijn website http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=3915 Graag wil ik dit onder de aandacht brengen omdat de test in de Computer Totaal echt de plank volledig maar dan ook volledig misslaat.
Link naar reactie
Tja, de HCC heeft ,meen ik, iets van 150.000 leden en is daarmee de grootste comp. vereniging van de hele wereld(!). Er worden dus volgens mij iedere maand 150.000 exemplaren van C!T gedrukt met een prijs van € 4,95 en dan denk ik nog geeneens aan wat er in belgie wordt verkocht. Als ik dan kijk naar de inhoud van het blad en de kwaliteit van de tests dan kan ik alleen maar meewarig lachen en mijn hoofd schudden....... De kwaliteit van vooral de hardware tests en doe-het-zelf rubrieken is de laatste jaren miz droevig slecht geworden,tests van generieke computer apparatuur als printers,monitoren,videokaarten en complete pc's krijgen nog wel redelijke aandacht maar vooral tests en besprekingen van "moderne" apparaten als Film scanners ,dig.fotocameras,videocameras, multimedia technieken als divx/mpeg codering,video bewerking,omgang met digitale media via diverse programma's enz enz zijn van een bedroevend laag niveau. Meestal heb ik de nodige info uit een artikel al zelf maanden daarvoor gevonden in een foldertje of van de website van de fabrikant. Er wordt meestal totaal niet(of niet met enige diepgang) ingegaan op specifieke problemen/items/zaken die bij het betreffende apparaat van cruciaal belang zijn. Bij een test van dig foto cameras krijg je een test oordeel in de zin van "dit is een aardig apparaat voor een redelijke prijs ". Dat oordeel hangt dan hoofdzakelijk af van allerlij zaken die alles behalve met fotografie te maken hebben zoals hoe snel je de fotos kan downloaden naar je pc,hoe "hip" de camera oogt en of er een USB kabeltje bijzit, dit is info die ik uit de folder kan halen. En alhoewel dat niet onbelangrijke eigenschappen van een digicam zijn lees ik toch liever dat camera "A" een grote volle-lensopening heeft in combinatie met een bruikbare ISO-400 "film-snelheid" en een wide-angle lens-stand die vergelijkbaar is met 28 MM kleinbeeld. Of in "normale taal" : de camera is op een gemiddelde nederlandse (donker-bewolkte!) dag goed te gebruiken zonder flits en indien je binnen zou fotgraveren kan dat A: ook zonder (lelijke) flits en B: je krijgt door de wide-angle de hele kamer op de foto zonder met je rug klem tegen de muur te staan.... Tests in het bedoelde duitse blad bieden wel dit soort info,het blad is dikker en kost ook nog minder........ Waarom kan dat in duitsland wel?......
Link naar reactie
De manier waarom in een aantal Nederlandse tijdschriften de reviews worden afgehandeld, de onbetrouwbaarheid van het resultaat en de beknoptheid van die reviews, is voor mij al jaren geleden een reden geweest om me te verdiepen in Duitse PC lektuur... yep... volledig mee eens as je ziet hoe beknopt reviews worden geschreven, iets meer dan n uiteenzetting van het produkt en voila... weer n bladzijde, idem voor tests.. of veel bla bla over de testopstelling of als die al wordt gegeven terwijl mijns inziens dat eenvoudiger kan worden gedaan. Dat r veel produkten van creative, hp en enz voorkomen zal ook mede afhankelijk zijn van de marketingstrategien...desalnietemin vind je in n heleboel bladen veelal tests van dezelfde (mededankzij boven)produkten anderzijds zou men best wat verder mogen kijken dan de horizon van (wederom zie boven) n klien vbtje... als ik het goed heb kwam terratec begin dec 2001 op de markt met de dmx fire 6.... pas ergens in februari zie/lees je wat hierover dus nog geen vergelijking met andere producten ongetwijfeld mede de zwakke merketingstrategien is het voor de meeste bladen beter scoren door populaire producten/merken te testen.... zeg nou zelf as ct op hun voorblad nieuwe kaart van creative aanprijst dan zal menig het blad kopen domweg wegens naamsbekendheid...in tegestelling tot bijvb m-audio. het is af en toe triest om te zien hoe beperkt de horizon van menig nederlands computerblad is. dus "is voor mij al jaren geleden een reden geweest om me te verdiepen in Duitse PC lektuur..." ps ik heb het gevoel dat de engelse tijdschriften meestal 1, 2 maanden 8ter lopen..... iemand vergelijkbare ervaring
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...