Ga naar inhoud

Line-in signaal Soundblaster Live te zwak


Aanbevolen berichten

Ik neem regelmatig oude vinylplaten op via de lijningang van mijn geluidskaart op de PC.Nu heb ik onlangs een soundblaster Live kaart in mijn pc gestoken en is mijn ingangssignaal niet meer hard genoeg.Ik heb de REC en LINE-IN schuif van de mixer van de soundblaster Live al op Max. gezet maar nog is mijn signaal nog wat te zwak.Thans het signaal wat ik instuur in de geluidskaart via mijn gewoon apart mengpaneel is goed want die leds lichten op in het rood en kan ik niet meer hoger zetten want dan zou het signaal dat ik naar de PC stuur vervormd zijn.Met mijn vorige AWE 32 soundkaart was het wel goed.Is er ergens een instelling bij de Soundblaster live waar je de versterkingfactor van in en uitgang kunt instellen zoals dit wel mogelijk was met de AWE 32?Want daar kon je dat instellen van 2X of 4X versterking.
Link naar reactie
Klopt, het signaal is dan iets (niet veel, zo´n 3 à 4 dB) te zwak. Je kunt dit opvangen door bij de rode rec instelling niet line-in maar "what u hear" te kiezen. Als ik me niet vergis (kan altijd als je het ff niet checked nietwaar) heeft daarna de rode schuifregelaar geen invloed meer maar wordt de sterkte geregeld door de gele regelaars (mixed, dus alleen de line-in openzetten) [b:01755961c2]én[/b:01755961c2] de blauwe masterregelaar. Samen zorgen zij voor ruim voldoende signaal. Even checken dat de toonregeling in het midden staat, want ik denk (weer op afstand :smile: ) dat die invloed heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...