Ga naar inhoud

AVI op DVD zette?


Aanbevolen berichten

He, Ik heb niet zoveel verstand van DVD stuff. Maar ik heb net Lord of the rings gedownload, (avi) en vroeg me af of het mogelijk is om deze op een dvd te gooien, (of cdrom) zodat mijn dvd speler in de huiskamer hem kan afspelen op de tv. Is dit mogelijk? of onmogelijk? Als het mogelijk is wat voor programmas heb ik nodig etc.
Link naar reactie
Het is mogelijk. Je hebt het programma AVI2MPEG nodig. Deze zet je AVI file om naar een MPEG 1 bestand dat door VCD wordt gebruikt. De kwaliteit kan wel eens slechter zijn dan de AVI. Ook kun je met bepaalde programma's AVI omzetten naar MPEG 2, dat door SVCD wordt gebruikt. MPEG 2 neemt wel dubbel zo ruimte in beslag, maar de kwaliteit is wel beter. Deze MPEG files moet je met NERO branden als VCD of SVCD.
Link naar reactie
[quote:626fafa385] Op 25-03-2002 16:48, schreef cornelivanroest: He, Ik heb niet zoveel verstand van DVD stuff. Maar ik heb net Lord of the rings gedownload, (avi) en vroeg me af of het mogelijk is om deze op een dvd te gooien, (of cdrom) zodat mijn dvd speler in de huiskamer hem kan afspelen op de tv. Is dit mogelijk? of onmogelijk? Als het mogelijk is wat voor programmas heb ik nodig etc. [/quote:626fafa385] Je kunt ook in nero kiezen voor Video-CD en gewoon het AVI bestand slepen in het linker VCD scherm, Hij Encodeert hem dan vanzelf. Het ligt aan de Encoder versie van Nero hoe de kwaliteit wordt. Gebruik anders TMPGEnc (www.divx-digest.com) Deze zet hem automatisch om naar mpeg (je kan kieze welk type, vcd-svcd) succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...