Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Toen ik vanavond met mijn computer bezig was hoorde mijn vrouw en ik ineens een best wel harde klap. Eerst dachten wij dat er iets over de schutting was gegooid, maar toen vond mijn vrouw in de keuken het frontplaatje van mijn CD-Rom speler. Bij het controleren van mijn CD-Rom speler wilde het sleetje niet naar buiten komen. Toen vond ik op de grond een klein stukje van een CD Schijfje, bij nader onderzoek bleek de CD helemaal versplinterd te zijn en de splinters het schuifje te blokkeren. Daarna de computer open gemaakt en de CD-Rom speler er uit gehaald en net zolang mee geschud tot er geen splinters meer uitkwamen en het spul weer in elkaar gedraaid. En draaien maar weer, en nu komt mijn vraag " Hebben jullie wel eens gehoord van CD schijfjes die spontaan uit elkaar knallen''. Ligt dit aan de CD Schijf of aan de CD-Rom speler?
Link naar reactie
Ik heb vaker over dit probleem gelezen. Ik begreep dat het meer te maken heeft met de speler dan met de cd's zelf. [BTW] Ik vraag me trouwens werkelijk af hoe dit kan gebeuren. Wanneer je een cd doorbreekt kost dat nog best wel wat kracht. De enige hypothese die ik kan bedenken, is dat de cd tijdens het draaien wat trilt, hetgeen dan in de eigenfrequentie van de cd gebeurt en lang genoeg achter elkaar om een 'trilling' te veroorzaken die sterk genoeg is om de cd te laten breken. Enfin, wat leren we hier uit: altijd zorgen dat je alleen de illegale kopie van je cd'tjes in de speler doet! :grin: :wink: [ Dit Bericht is bewerkt door: Count Uilesnor op 2002-03-17 13:52 ]
Link naar reactie
het heeft ook met de kwaliteit van decd's te maken. Goede cd's zijn vervaardigd van polycarbonaat en dit is nagenoeg onbreekbaar en in 8 mm dik zelfs als "kogelvrij glas" te gebruiken. Mindere kwaliteit cd'szijn van een andere kunstof , mogelijk perspex(plexiglas)? en dit is niet zo breekvrij en zeker niet als er scheurtjes in zitten. ik heb dit zelf wel eens getest, een fabrieks audio cd kan je 6x dubbel buigen voordat ie met een witte buig/breeknaad scheurt in 2 delen, een arita cd die ik dubbelboog spatte in 1000 stukken uit elkaar.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...