Ga naar inhoud

Divx afspelen op fullscreen breedbeeld TV gaat niet


Aanbevolen berichten

Hi, Met zowel Windows mediaspeler 7.1, MicroDVD als Divx 4.12 speelt mijn Divx (The Matrix 23,976 fps) alleen af op mijn TV in een Windows venster (en dan valt ie elke 5 dec weg) - in fullscreen krijg ik alleen de ondertiteling (die ik gesynced heb en op het notebookscherm met Svideo uitgang wel synchroon loopt) en is het 16:9 kader heel donker paars (bijna zwart). Wat doe ik fout? 1. Moet die Divx in 25 fps zijn ? (heb ik getracht om te zetten maar het progje dat ik had kwam niet verder dan 24.09 fps) 2. Kan de 23.976 Divx niet draaien op een Aristona PAL TV ? Ik denk dat het zo iets moet zijn - kan ik misshien ergens een 25fps Divx ophalen en dan dat testen op de TV - ik baal omdat ik alles bits en pieces kompleet heb behalve het afspelen op mijn TV. Het is een Notebook met ATI 16 MB videocard en TVout (Svideo) onder Windows ME... Help......+ thx alvast - Henry
Link naar reactie
!!! Na wat leeswerk in het forum ben ik erachter - BS Player doet ALLES voor je !!! Goeie tip van ... wie ook weer... Dus: BS Player downloaden ! http://www.bsplay.com Geen gezeur met scherminstelling of subtitles - alles doet het gewoon! Stel de player in op 800*600 - de aspect ratio op 16:9 en je TV op 16:9 met subtitles - dan blijven je subtitles ook keurig in beeld. Cheers!
Link naar reactie
Ik heb een DVD rechtstreeks nog niet geprobeerd omdat ik ook een DVD speler bij mijn TV heb staan - alleen de gerippde DVD waren goed om te zien - wel blokkerig dichtbij maar vanaf een meter of 3 niet meer te zien - als je rectstreeks de dvd in je pc op de tv afspeelt zal het een stuk mooier zijn - een en ander wel afhankelijk van de TV out kwaliteit van je pc. Succes
Link naar reactie
[quote:56a3436a22] Op 13-03-2002 17:11, schreef Spatbord: Ik heb zelf regelmatig DivX via de laptop op de tv afgespeeld, en dat gaat in goede kwaliteit. Doet zeker niet onder voor gewoon tv-beeld. En zeker als je op een normale afstand van de tv zit, lijkt me niet dat je ook maar iets merkt van slechte kwaliteit oid. [/quote:56a3436a22] Je kunt het alleen goed zien wanneer het heel donker is, dan ga je wel 'vlakken'zien maar voor de rest is de kwaliteit idd goed
Link naar reactie
Het staat hier allemaal een beetje verwarrend. De een wil weten wat het verschil is tussen een PC-DVD en een stand-alone DVD terwijl de ander over DivX films spreekt. Hierbij mijn ervaringen: Wij hebben één en dezelfde DVD(video) op één en dezelfde Panasonic breedbeeld TV afgespeeld met zowel de PC-DVD als een (Panasonic) stand-alone speler. De kabel van de PC-DVD was 10 meter RG-58. We konden op 1 meter afstand geen verschil zien!! Voor de PC-DVD werd de composiet video uitgang gebruikt en voor de stand-alone Scart-RGB. Een goede DivX, die uiteraard alleen op de PC kan worden afgespeeld, die is gemaakt met codec 4 of hoger levert vrijwel geen vlekkerigheid meer op. De oudere codecs doen dat wel; het lijkt dan net of je door een nat raam kijkt. Het verschil is dan op zo'n twee meter ook niet meer zichtbaar en stukken beter dan VHS-video. Groeten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...