Ga naar inhoud

Hoe kaal moet W.2000 zijn?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu (Eindelijk)Windows 2000, speciaal voor te capturen met de Miro DC30. Ik maak een partitie van 1gb voor 2000, is dat genoeg? verder een aparte H.disk voor te capturen. Zal ik alleen servicepack 2 of ook 3 installeren? Is nu het enige wat ik moet insallren de videokaart, geluidskaart en de DC30 + Direct X ? Heb je b.v. ook de mediaspeler nodig? Proggies Als A.Premiere enzo gaan op de H.Disk waar je de film gaat opslaan dacht ik.
Link naar reactie
1 Gb is (veel)te weinig..... Zeker met sp2 erbij. W2000 heeft een hoop vrije ruimte nodig, als je de vrije ruimte beperkt dan gaat w2k traag werken, je moet er voor zorgen(als optimum) dat je nooit meer dan 50% van de partitie gebruikt waar w2k op staat. Mijn w2k heeft zelf bepaald dat ie alleen al een swapfile wil hebben van 300 tot 700 mb , tel daar windows zelf bij inclusief mft en andere rotzooi,programmas en je zit aan een partitie van 4 GB, ik ben ooit daarmee begonnen maar zit nu na mijn zoveelste formatC: op 6 Gb en dat lijkt goed te gaan...... Houd er tevens rekening mee dat w2k groeit in de loop der tijd, waardoor? , niemand weet het maar het is een bekend gegeven. Maak niet de fout om je software op een andere schijf te plaatsen, het heeft geen praktisch nut en brengt meestal de betreffende programmatuur in de war omdat deze er bijna altijd vanuit gaat dat ie geinstalleerd wordt op de systeem schijf. Je software zoals premiere op een andere schijf plaatsen betekent dat je het programma zelf compleet hiervoor moet configureren en dat maakt het allemaal er niet makkelijker noch betrouwbaarder op.... Dan heb jij het over een disk H? Als optimum moet je de volgende situatie zien te bereiken: twee harde schijven waarvan de eerste je windows en video software bevat en de tweede harde schijf alleen gebruiken voor capturen. Is je systeem disk groter dan nodig is voor windows en programmas? , maak dan twee partities aan waarvan de primaire voor windows en programmas is en de secundare om je projecten op te saven of evt audio op te slaan, bovelal geld: NOOIT capturen naar de harde schijf waar windows en programmas op staan. mediaspeler zit in w2k al is het de "oude" 6.4 variant van mplayer2, het installeren van mplayer 7.1 kan voordelen opleveren aangezien de gehele directshow en vfw layer wordt ge-update. Vergeet bij het updaten van directx niet om ook de speciale video capture update te installeren(staat onderaan de directx pagina)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...