Ga naar inhoud

DVD op een ouder systeem. Wie weet wat je nodig hebt?


Aanbevolen berichten

Een vriend van me heeft sinds kort een computer. Niet zo'n moderne: (IBM Aptiva) AMD 333MHz, 192 MB SDRam, eenvoudige 8Mb videokaart. Hij heeft hier een DVD speler ingezet, maar het beeld schokt een beetje. Wat heeft hij nodig om het beeld vloeiend te krijgen? Een snellere processor, een goede videokaart of is het uberhaupt niet mogelijk op een dergelijk systeem? Ik heb ook wel een DVD-speler, maar in een nieuw systeem. Alles loopt goed, dus ik heb er nooit over na hoeven denken.
Link naar reactie
WinDVD (versie 2.1) geeft de onderstaande minimum eisen: quote Software-only afspelen van filmmateriaal: 300A Celeron-processor Software-only afspelen van videomateriaal: 350 MHz Pentium II-processor Bewegingscompensatie-ondersteund afspelen van filmmateriaal: 266 MHz Pentium II-processor Bewegingscompensatie-ondersteund afspelen van videomateriaal: 333 Celeron-processor MC en IDCT ondersteund afspelen van filmmateriaal: 233 MHz Pentium II-processor MC en IDCT ondersteund afspelen van videomateriaal: 300A Celeron-processor unquote Over de grafische kaart: WinDVD werkt het beste met grafische kaarten die een hardware-matig projectie-oppervlak gebruiken voor het afspelen van video. Dit is gangbaar bij bijna alle grafische chipsets die gemaakt zijn sinds 1998. Ik denk dat de grafische kaart moet worden opgewaardeerd. Maar de processor is ook aan de krappe kant. Tevens alle op de achtergrond draaiende programma's uitschakelen. [ Dit Bericht is bewerkt door: Koos op 2002-03-01 21:14 ]
Link naar reactie
Ik denk dat je aan een hardwarematige oplossing moet denken. Om DVD en/of MPEG-2 te kunnen afspelen op de computer heeft men naast een DVD-ROM drive ook een decoder nodig. Het decoderen van MPEG of DVD bestanden kan software-matig of hardware-matig gedaan worden. Sigma Designs heeft hardware-matige oplossingen als de REALmagic Hollywood Plus voor MPEG 2 en DVD, alsmede de REALmagic NetStream II voor specifiek MPEG 2. Met de REALmagic Hollywood Plus wordt de multimedia PC uitgebreid met de nieuwe mogelijkheden van DVD en MPEG-2. Deze betaalbare PCI kaart werkt in combinatie met elke DVD-ROM/RAM drive. Met de REALmagic Hollywood Plus kunt u DVD films of MPEG-2 video afspelen op een TV of een computer monitor De realmagic kaart is te koop voor ca. 98 euro,kijk ook even bij http://www.realmagic.com Er zijn natuurlijk ook andere kaarten te koop. Suc6.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...