Ga naar inhoud

Maximale afstand PC - TV


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik gebruik een RG-58 coax voor composiet video uit en een twee-aderig afgeschermd snoer voor stereo audio. De kabels zijn 17 meter lang en dit geeft een perfect beeld en geluid. Als je nog kabel moet kopen, koop dan RG-59. Deze is 75 Ohm i.p.v. 50 Ohm en dat is de officiële impedantie voor composiet video naar de scart op de TV. Niet dat ik het verschil merk; ik heb de TV wel eens naast de PC gezet en met een korte 75 Ohm coax verbonden maar ik zag geen verschil. Voor S-Video kan het anders uitpakken maar daarmee heb ik geen ervaring. Hopelijk heb je er wat aan. Wat ik wel heb, is dat er soms horizontale lijnen door het TV beeld gaan wanneer er iets lichts in een donker vlak zit. Bijvoorbeeld een sterrenhemel ziet er niet uit. Dit komt niet van de kabel want ik heb kortstondig een simpel kaartje gehad met een CH7008 chip en daarmee was het goed. Het was alleen een zeer simpel PINE kaartje en dat ding was me veel te traag. De TV encoder chip op mijn GF2GTS kaart (ASUS V7700) is een CH7007. Misschien dat iemand hiervoor nog een oplossing kan aandragen? Groeten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...