Ga naar inhoud

MP3 afspelen op een DVD??


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal Ik loop qua info wat achter, maar ik denk er over om een MP3 speler aan te schaffen. Het hoeft geen super apparaat te zijn, maar wel eentje die ik gewoon op mijn hi-fi set aan kan sluiten. Nu las ik ergens dat een dvd-speler ook MP3 af kan spelen. Kan elke dvd-speler dat?? Moet ik ergens op letten wat dat betreft?? Is het overdreven om een dvd-speler te kopen om MP3 af te spelen? Dank voor jullie antwoorden, Peter Roemer
Link naar reactie
Lijkt mij niets overdreven aan hoor, is toch leuk om ook meteen dvd te kunnen kijken. Let wel op dat lang niet iedere dvd-speler compatibel is met mp3. Dat is dus iets waar je wel heel goed naar uit moet kijken. Vaak hebben de goedkopere, en onbekendere merken wel een mp3 functie, alleen is soms de geluidskwaliteit minder goed. Kijk anders voor meer inforamtie over allerlei dvd-speler op http://www.kieskeurig.nl Hier staan ook veel gebruikservaringen van mensen die al zo'n toestel hebben.
Link naar reactie
[quote:80192c1d56] Op 25-02-2002 17:22, schreef jeroentje1983: Lijkt mij niets overdreven aan hoor, is toch leuk om ook meteen dvd te kunnen kijken. Let wel op dat lang niet iedere dvd-speler compatibel is met mp3. Dat is dus iets waar je wel heel goed naar uit moet kijken. Vaak hebben de goedkopere, en onbekendere merken wel een mp3 functie, alleen is soms de geluidskwaliteit minder goed. Kijk anders voor meer inforamtie over allerlei dvd-speler op http://www.kieskeurig.nl Hier staan ook veel gebruikservaringen van mensen die al zo'n toestel hebben. [/quote:80192c1d56] Tegenwoordig hebben ook de duurdere (en vooral betere) merken types in hun pakket met de mogelijkheid om MP3 cd's af te spelen. Denk dan aan: Philips, Yamaha, Pioneer, Harman Kardon, JVC e.v.a.
Link naar reactie
Het is niet zozeer het geluid dat wat minder is bij de goedkopere spelers,vaak heb je problemen met de beeldweergave,of de dvd wordt zelfs geheel niet afgespeeld. Ook moet je even bedenken of je later wilt uitbreiden want als je dvd films gewend bent wil je steeds meer en dan komt DTS om de hoek kijken. Met deze geluidsweergave gaat er een wereld voor je open. Wil je echter alleen maar mp3's afspelen dan kun je natuurlijk voor een 'lowbudget speler'gaan.
Link naar reactie
[quote:0b2664f5d9] Op 25-02-2002 20:31, schreef H: Het is niet zozeer het geluid dat wat minder is bij de goedkopere spelers,vaak heb je problemen met de beeldweergave,of de dvd wordt zelfs geheel niet afgespeeld. Ook moet je even bedenken of je later wilt uitbreiden want als je dvd films gewend bent wil je steeds meer en dan komt DTS om de hoek kijken. Met deze geluidsweergave gaat er een wereld voor je open. Wil je echter alleen maar mp3's afspelen dan kun je natuurlijk voor een 'lowbudget speler'gaan. [/quote:0b2664f5d9] Mocht je nou niet echt voor low budget willen gaan, maar voor DTS geluid, schitterend beeld, CD-R en MP3 speler: kijk dan eens naar een Pioneer DV-77. Errug mooi !
Link naar reactie
Noesje, Ik heb inderdaad een Philips DVD752 gekocht omdat dit een DVD speler is die zowat alles kan afspelen. Er zijn twee dingen waar je op moet letten: 1. Welke CD-formaten kan de speler aan? (in mijn geval DVD, Vcd, SVcd, MP3 en audio-CD) 2. Welke media kan de speler lezen? Hiermee bedoel ik of de speler ook eigen gebrande CD-R en CD-RW herkent en kan lezen. Anders heb je aan die mooie MP3 of (S)Vcd functie weinig. En ja, de kwaliteit van de mp3 decoder is natuurlijk belangrijk, maar hie beoordeel je die? Overigens is de kwaliteit van de encoder minstens zo belangrijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...