Ga naar inhoud

wat heb ik nodig?


Aanbevolen berichten

Ik ben nu in het bezit van een P3 500MHz, 320Mb geheugen en ATI Rage Pro 128 16Mb videokaart. Nu zou ik graag dvd willen gaan kijken op mijn pc maar ik vraag me af of mijn computer er wel snel genoeg voor is. Als de kans groot is dat ik regelmatig vastlopers krijg koop ik liever een stand-alone speler voor op mn tv. Ik heb de dvd-speler van de computer van mn vader al eens in deze P3 gezet maar dat ging voor geen meter, na nog geen 10 seconden zat het hele systeem vast. Hebben jullie tips? of kan ik er beter maar niet aan beginnen?
Link naar reactie
Hier de Real Magic Holywood (kost 99 Euro) Meer informatie over Realmagic Hollywood+ MPEG1/2 DVD Add-on Board - De ultieme DVD Add-on kaart, voor optimaal genieten van DVD-Films op uw PC! - Ondersteund hardwarematig afspelen van dvd\\\'s en games met dvd-video. - Veranderd uw PC, TV en stereo in een krachtig DVD Home Theatre Systeem. Verbluffende high-resolution movie playback met 10-bit video DAC voor TV output. Vloeiende Full motion video playback. - Uitgevoerd met Dolby Digital AC-3 5.1 and Dolby ProLogic mogelijkheden voor een surround sound experience. (Voor Prologic/AC-3 is een compatible versterker & speakers benodigt.) - Speelt af in 24-bits kleuren, ook als de VGA-Kaart op een lagere kleurdiepte is ingesteld. - Compatible met Mpeg-1 en 2 video op DVD-ROM, DVD-RAM discs, DVD-Video, CD-Audio, Video CD & Karaoke CD Ondersteund de Windows 95 and NT MCI API voor interactieve digital video playback. Voor Windows 95, 98 and NT 4.0 (Win 2000 drivers in voorbereiding) Gegarandeerd compatible met bijna all VGA cards. Klik hier voor een uitgebreide compatibiliteitslijst. Klik hier voor de laatste driver-updates. Klik hier voor de productinfo & homepage van de Fabrikant Prijs € 99.00 Ps.dit komt van de site van Funprice.
Link naar reactie
Tja........als ik al 99 euro voor zo'n kaartje moet betalen en dan ook nog eens zo'n zelfde bedrag voor de dvd-rom speler dan kan ik voor hetzelfde geld beter een stand-alone speler kopen, toch? Daarvan zijn er voor hetzelfde geld ook wel een aantal te krijgen. Daar komt ook nog bij dat mijn huidige geluidskaart waarschijnlijk tegen zal vallen voor 5.1 geluid, tis namelijk maar een goedkoop 5.1 kaartje. Bedankt voor de tips, ik zal nog eens goed nadenken. Als iemand mij nog kan overtuigen waarom ik het in de pc zou moeten doen wil ik dat nog graag horen. Vriendelijke groet, Jeroen
Link naar reactie
PIII 500 MHz is zat voor DVD's afspelen. Het vastlopen wat jij noemde zal meer te maken hebben gehad met welke software er werd gebruikt voor het afspelen. Mogelijk was er ook geen DMA geactiveerd voor de DVD speler. Standalone is duurder als je ook 5.1 geluid e.d. wilt. Je moet dan namelijk een versterker of receiver hebben die dat aankan met bijbehorende boxen.
Link naar reactie
WinDVD geeft de onderstaande minimum eisen: quote Software-only afspelen van filmmateriaal: 300A Celeron-processor Software-only afspelen van videomateriaal: 350 MHz Pentium II-processor Bewegingscompensatie-ondersteund afspelen van filmmateriaal: 266 MHz Pentium II-processor Bewegingscompensatie-ondersteund afspelen van videomateriaal: 333 Celeron-processor MC en IDCT ondersteund afspelen van filmmateriaal: 233 MHz Pentium II-processor MC en IDCT ondersteund afspelen van videomateriaal: 300A Celeron-processor unquote Eventueel alle op de achtergrond draaiende programma's uitschakelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...