Ga naar inhoud

kwaliteit S-vhs en composiet aansluiting


Aanbevolen berichten

Binnenkort heb ik een ati 7500 all in wonder. Wil daarbij een aansluiting maken op de tv, een Sony met diverse aansluitingen. Zo kan Svhs (hoe geluid ?, composiet via scart-in en aan de voorzijde van de tv zit ook nog een composiet. Een Svhs kabel is nogal duur om even uit te proberen, welke beeld kwaliteit is mogelijk met svhs. hoop vragen, wie weet nog een verwijzing naar een site met info ?
Link naar reactie
Ik zou zeker gaan voor de s-video aansluiting (svhs is eigenlijk hier verkeerd). Beeld- en stuurinformatie is hier gescheiden terwijl bij composiet alles over 1 lijntje gaat. Hoe groot het verschil zal zijn hangt natuurlijk ook wat af van de kwaliteit van de gebruikte apparatuur. Maar zoals ik als zei, ik zou zeker voor de s-video gaan.
Link naar reactie
Er zijn connectors in de handel met aan de ene kant de 21-pins scart aansluiting en aan de andere kant 3 cinch (audio l-r en composiet) en een s-video ingang.) Deze steek je achterin je tv en hier sluit je dan de audiokabels (inderdaad vanaf je geluidskaart) en je videokabel aan. Op de TV kies je dan voor die scart-aansluiting als ingang. Martin
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...