Ga naar inhoud

Kwaliteit VCD, SVCD en DivX


Aanbevolen berichten

Ik wil niet flauw zijn, maar de kwaliteit van VCD haalt het niet bij vhs. Veel meer mist, en coderingsproblemen (blokjes) en natuurlijk de helft minder beeldlijnen. SVCD haalt een betere kwaliteit dan VHS inderdaad. En Divx is superieur aan vcd en svcd (bij goede codering). Misschien klinkt dit wat zeurderig, maar het is puur ter info.
Link naar reactie
Ben ik met je eens, maar DivX kan alleen afgespeeld worden op je PC met de juiste codec(Alpha codec) Het voordeel van SVCD en VCD is natuurlijk de mogelijkheid van afspelen op een stand-alone DVD-speler. Om een goeie kwaliteit te krijgen van je AVI zul je eerst de juiste en correcte conversie moeten maken. Als je dit doet dan vind ik de kwaliteit van SVCD nagenoeg gelijk aan DIVX( echter het kost je meer MB's bij SVCD)
Link naar reactie
Klopt. DivX is inderdaad alleen op pc af te spelen. met de divx codec inderdaad. Ik heb tv-out, dus mijn tv en beamer laten ook prima DIVX zien :smile: SVCD goed gecodeerd geeft inderdaad hoge kwaliteit, dat spreek ik niet tegen, maar inderdaad het gehannes met al die cd's voor 1 film. VCD (ik heb er 100 ofzo, ja, nog een antieke cd-i gebruiker) blijft toch wel het minst sterk in kwaliteit. Groet Kbautr Bart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...