Ga naar inhoud

progr. wat de éxacte lengte (in tijd)van cd-r bepaalt?


Aanbevolen berichten

Bestaat er een programma (zoiets als CDR-diagn) wat de exacte tijdsduur (dus ook overburn capaciteit) weet te bepalen van de recordable....Dit is wel handig, en onislaat mij van het test-writen (in Feurio overigens) alvast bedankt...! _________________ "...hits a new note" [ Dit Bericht is bewerkt door: bluenote op 2002-02-07 01:28 ]
Link naar reactie
Nero kan dat in de laatste Nero-CD speed (voorheen gewoon: CD speed). Hij overburnt dan gewoon een cd totdat ie vol is(probeert 90 minuten te schrijven) en verteld je vervolgens wat ie erop heeft weten te schrijven. Het kost je dus wel 1 CD...... Oh nee, wacht ff, je kan "simulate" kiezen , ben het nu ff aan het proberen, zou dus geen cd moeten kosten..... Zit in het menu onder extra/overburning test. [ Dit Bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-02-07 00:33 ]
Link naar reactie
Ja, via de overburn test krijg je exact te zien wat er maximaal op een cd past. De optie de bullboom aanhaalt is niet echt de moeite waard aangezien je voor iedere 80 minuten cd maar ook voor 90 minuten cd's dezelfde waarde zal vinden nl, de waarde die de cd "officieel" ondersteund en die ergens in de rand van de cd staat in een verborgen sector tezamen met de fabrikant info en dat is bv. voor 80 minuten cd's tegenwoordig bijna altijd 702,nogwat MB terwijl er via overburn meer op past. Denk er echter wel om dat (extreem, tot de rand)overburnen lees problemen kan geven, de cd is immers niet meer compatabile en sommige cdrom lezers verslikken zich in zo'n cd. even de test doen en je weet wat er op kan, werkt ook met 90 minuten cd's, ik heb gisteren de door mij altijd gebruikte 90 min. cd's getest, door schade en schande weet ik wat erop past(826 MB) en nero cd speed kwam met nagenoeg dezelfde waarde(827 MB) op de proppen. Nero Cd speed (V 0.85)is trouwens los te downloaden en los te gebruiken , je hebt dus niet nero nodig om er mee te werken : http://www.cdspeed2000.com/index.php3 [ Dit Bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-02-07 18:05 ]
Link naar reactie
Bovenstaande reacties bieden hetzelfde wat Bluenote nu ook al diet, namelijk met een testburn het einde van de pregroove bepalen. Volgens mij is dit dee enige manier om de informatie te verkrijgen. Natuurlijk zijn er ook progjes die eerst de gegevens van de CDR uitlezen en aan de hand daarvan in een database kijken of het betreffende medium daar al in voor komt, en aan de hand daarvan de oversize capacity aangeven. Mocht er een handiger progje bestaan, dan houd ik me eveneens aanbevolen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...