Ga naar inhoud

ATI Multimediacenter en Video for Windows


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik gebruik een ATI Rage Fury Pro VideoIn/Video Out grafische kaart in combinatie met ATI Multimediacenter 7.0. ATI adviseert om bij gebruik van het Multimediacenter 7.0 de laatste driver voor de Rage Fury Pro te installeren. Kanttekening hierbij is wel dat je volgens ATI bij installatie van Mmc 7.0 de "support voor Video for Windows" kwijtraakt. Ik heb desondanks de laatste videodriver, Mmc7 en DirectX8.1 geïnstalleerd. Volgens mij heeft Video for Windows toch betrekking op AVI-bestanden? Ik kan deze bestanden echter probleemloos via de File Player van het ATI Mmc 7.0 afspelen...Ook mijn RealPlayer, Quicktime en Windows MediaPlayer werken naar behoren. Wat houdt dan dat "verlies" van Video for Windows support eventueel nog meer in? Bij ATI krijg ik niet echt een duidelijk antwoord, dus misschien is er iemand onder de forumleden met een antwoord? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Video for windows slaat op alles wat te maken heeft met het werken van video, niet alleen avi maar ook mpeg,capturing van video,renderen, opslag enz enz. Er is onder VfW een hele reeks aan mechanismen aanwezig die eea verzorgen, als er gemeld wordt dat je ondersteuning verliest zal waarschijnlijk er dus een probleem ontstaan in 1 van die functies, als jij nou net die functie nooit gebruikt zal je er dus weinig van merken. Het VfW systeem begint onderhand ook veroudert te raken en wordt steeds meer overgenomen door Direct-show wat veel flexibeler is en beter presteerd doch echter behoorlijk geschreven software vereist. Mediaplayer 7 icm. windows media gebruikt bv nagenoeg geen VfW meer, tenzij je divx kijkt....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...