Ga naar inhoud

Power DVD en weergavemodus (foutcode F6F00018)


Aanbevolen berichten

Als ik een DVD wil afspelen krijg ik altijd dezelfde melding: "Foutcode F6F00018; de huidige weergave modus wordt niet ondersteund. DDraw Overlay modus wordt aanbevolen. Verlaag de beelschermresolutie, kleuren en refreshrate" Echter, opvolgen van dit advies helpt niet. Op de website van PowerDVD kon ik geen ander antwoord vinden dan bovenstaand echter met de toevoeging om DirectX versie 8 te installeren. Maar die versie is geinstalleerd. Ik vermoed zelf dat het probleem te maken heeft met de ATI Rage Fury kaart (32 MB en met de nieuwste drivers geinstalleeerd) en Power DVD. Wie heeft dit probleem eerder aan de hand gehad en kan mij helpen? Wie weet wat bedoelt wordt met 'DDraw Overlaymodus' ? Voor alle duidelijkheid: de DVD's worden wel afgespeeld, ik hoor geluid maar het beeld in het PowerDVD scherm is zwart.
Link naar reactie
Probeer eens e monitor op een andere kleurdiepte te zetten; 24 bits of 16 bits of 32 bits , welke maakt niet zoveel uit (bij voorkeur echter 24bits)zolang ie maar anders is als wat je nu hebt en probeer het nog eens. Je kan ook een andere resolutie proberen, ideaal is 1024x768 maar800x600 is ook het proberen waard, een dvd is 720x576 en alles daarboven is dus in principe overkill. Kennelijk kan powerdvd niet weergeven in de combinatie resolutie/kleurdiepte die je nu hebt ingesteld staan, dit heeft weinig te maken met het feit of je videokaart "potent" enoeg is(want dat is ie wel), het is meer een compatabiliteits probleem. Kennelijk functioneerd de overlay modus van je videokaartdriver niet of niet goed(bij deze ingestelde res/kleurdiepte), directx kan ook de veroorzaker zijn maar diekan je uitsluiten aangezien je die al hebt ge-update. Een mogelijke oplossing is om te kijken of er wellicht niet WHQL drivers zijn voor je video kaart, dit zijn drivers die het "microsoft whql logo" mogen hebben omdat ze getest zijn door msoft in samenwerking met alle windows varianten. Dit zijn overigens altijd ook alle drivers die windows ZELF weet te installeren na een nieuwe installatie(dus afkomstig van de windows cd), deze drivers presteren vaak iets minder(in games) als de "latest" drivers v/d kaart fabrikant maar zijn vanuit het oogpunt van stabiliteit en compatabiliteit veruit te verkiezen boven degene die je download bij de fabrikant. Een andere manier om aan WHQL drivers te komen is proberen de driver te updaten via de windows update-host bereikbaar in apparaat beheer(stuurprogramma bijwerken), dit werkt echter alleen in w2000, wME en XP. [ Dit Bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-02-03 20:25 ]
Link naar reactie
Ik heb dit zelfde probleem gehad toen ik net xp geinstalleerd had. Mijn video kaart werkte toen nog niet goed en ik kon de drivers niet goed instaleren. 2d ging alles goed maar een 3d spel spelen ho maar. Hij gaf bij het systeem ook een geel uitroep teken bij mijn videokaart aan. Na een tijdje zoeken heb ik in de bios de optie Pci to Vga pallet snoop op enabled gezet. Nu kon ik mijn drivers wel goed instaleren en kon ik ook zonder problem powerdvd draaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...