Ga naar inhoud

Siemens bovenlader water blijft hangen


DEnnis76

Aanbevolen berichten

Hoi Ik heb een siemens bovenlader T1200a (WP91290/05). Ik heb het een tijdje aangesloten, en de machine doet het ok. Totdat de aquaslot na een dag of twee erop gaat. Nou zit onderin de machine inderdaad een beetje water, maar niks drastisch. Als ik het beetje water eruit haal en de vlotter reset doet de machine het weer prima. Ik heb de filter schoongemaakt, en gechecked of de pompschroef erachter goed draait en dat doet ie (zien draaien zonder de dop erop). Als de machine een was heeft gedraait (en dat lukt helemaal goed), en ik open de filter, dan komt er pakweg ruim een hele liter water nog uit, die bovendien zepig ruikt. Dit is vrij veel dus. En als ik na het laatste gebruik steeds het filter leegmaak, heb ik ook geen last van de aquastop (01 foutcode), als ik dit vergeet, dan kan ik de volgende ochtend rekenen op de 01 code. Nou vermoed ik dus dat de afpomping niet helemaal 100% werkt, of de afvoer niet goed gaat. De afvoerbuis in de muur zelf zit niet verstopt (getest met fles water). Mijn vraag is nu, wat is een goede afvoerbuis hoogte? Op dit moment zit hij op een verlengde buis op dezelfde hoogte als de wateraansluiting, ik vermoed dat dit te hoog is en de machine het met het afvoerpompen het niet haalt. Verder heb ik geen afvoerbuishouder of afvoerdop, maar zit de buis er niet te diep in dmv een touwtje. Klopt mijn veronderstelling dat het mogelijk de hoogte van de afvoerbuis zou kunnen zijn (zelfde hoogte als toevoerkraan, hoger dan de machine zelf, of een ander idee? Ik hoor het graag.
Link naar reactie
Er blijft altijd water achter na het afpompen, klopt. Dat mag alleen geen zeep bevatten. Zowel dan gebruik je of veel te veel zeep, de machine word niet warm of hij spoelt onvoldoende vaak. De afvoer slang hoort in theorie niet hoger te zitten dan de bovenkant van de machine maar dat kan normaal gesproken geen kwaad. Ik denk dat je een ander probleem hebt. Geef de machine eens een wasbeurt op de hoogste temperatuur zonder zeep en wasgoed. Je lost nu de oude zeepresten op. Zet de machine eens uit als hij goed heet is en open de deksels. Staat er nu schuim op het water? Ja? Dan heb je inderdaad zeep prut wat nu oplost. Hierdoor zit het slangetje van de nivo regelaar ook deels dicht en klopt de waterhoogte en mogelijk lekkage sensor ook niet. Er mag nauurlijk geen water onder op de bodemplaat van de machine staan. Controleer waar dit weg komt (lagers, slang lekkage, pomp lekkage)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...