Ga naar inhoud

Videobanden overzetten naar harddisk


Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal videobanden (VHS) die ik over wil zetten naar mijn harde schijf. (Vandaar naar DVD of VCD maar hoe dat moet weet ik al). Ik heb een Nvidia Geforce 2 kaart en genoeg GB. Hoe gaat dat? Hoeveel (en welke) kabels heb ik nodig tussen PC en videorecorder. Heb ik speciale software nodig en zo ja welke? Is er ergens een (duidelijke) handleiding te downloaden?. Waar moet ik op letten etc?
Link naar reactie
Heeft die Geforce 2 een video-in ingang ?? Volgens mij zijn er maar weinig Geforce 2 kaarten met een video-in ingang, maar als ie erop zit, even checken of ie composiet is of dat het S-Video is. Je kunt dan een adapter kopen voor de SCART aansluiting op je video recorder, die heeft aan de ene kant SCART in, en aan de andere kant S-Video en Composiet (tulp) + Audio L en R aansluitingen.

Maar ik verwacht, dat mocht die geforce 2 kaart een video ingang hebben (Asus kaart ofzo), dat de kwaliteit toch nooit kan tippen aan een analoge capture kaart (met hardware compressie).

Link naar reactie
Nee, geforce 2 gts heeft geen video-ingang. Kan ik probleemloos (geen conflicten dus) een videokaart (video-ingang en video capture functionaliteit) naast mijn huidige videokaart installeren? En zo ja welke is aan te bevelen? (ik heb geen intenties om een bioscoopfilm te produceren,dus graag eentje met een goede prijs/prestatie verhouding a.u.b)
Link naar reactie
Dan heb je dus een video Capture kaart nodig met een analoge ingang! Maar... als je vanaf je harddisk weer daar dvd of svcd wilt zul je toch een capture kaart aan moeten schaffen die het formaat daarvoor geschikt maakt.(plus de daarbij behorende software die het opgenomen materiaal direct voor je brander geschikt maakt. Misschien is het een tip om een 2e hands kaart aan te schaffen. Op marktplaats.nl kom je ze wel eens tegen.

------------------ Video Montage Forum op www.pimfoppen.nl

Link naar reactie
Ik heb een tijdje geleden een pineacle studio pctv rave kaart gekocht ( mediamarkt dem 109 ). Analoge s video ingang dmv van scart adapter op mijn video aangesloten. Geluid via tulp verloop mini jack. Alleen even checken hoeveel frames er verloren gaan tijdens het capturen. Werkt aardig!

pIII 450 mhz aopen ax6bc 384 sdram

Link naar reactie
Ik zelf gebruik een goedkope kaart van E-tech. (zie www.E-tech.nu). Het leuke van deze kaart is dat hij maar 120,- kost. en dat hij de macrovision beveiliging van zowel VHS en DVD omzeilt, (Het beeld wordt dus niet telkens lichter en donkerder bij het opnemen van VHS)en hij laat de grote witte streep bij het opnemen van DVD weg. Met andere woorden: het is een vreemd en onbekend merk, maar je kunt er alles mee opnemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...