Ga naar inhoud

Geen DAO willen branden


Aanbevolen berichten

Gek wordt ik er van , mij Liteon 16102B verdomt het om DAO -audio cd's te branden. Het branden wordt dan afgebroken met een fout (iets van kon DAO niet maken in Nero)en ik heb er een bierviltje bij.

Als het ff tegenzit staat daarna ook mijn systeem vast of in ieder geval de brander staat vast (rode lampje brand en hij wil nix meer , moet dan eerst rebooten)

Ik her het al met Nero (laatste versie) en ECcd creator 5(laatste versie) geprobeert maar het gaat gewoon consequent fout als ik DAO aanzet, ongeacht de brandsnelheid, lengte v/d cd enz.

In TAO gaat het prima maar dan heb je ten eerste geen text op je cd en ten tweede krijg je de verplichte 2 sec. tussen ruimte en dat wil ik niet.

Brander heeft al een nieuwere firmware gehad , helpt ook nix. Wat doe ik fout, of vergeet ik iets? Deze brander moet toch gewoon DAO kunnen branden?

[This message has been edited by rwilligen (edited 07-01-2002).]

Link naar reactie
Dit vond ik op de website van Ahead:

The DAO mode (Disc-at-once) can not be activated. The DAO mode can not be activated if one of the following causes is present:

your CD Writer can't handle DAO mode. Please look in CD-Recorder->Choose CD-Recorder to see if this is the case in your CD Writer . At least one audio-track originates from a CD and not from the harddisk. You are using an audio filter. These filters are not capable of realtime and therefore the tracks are converted first and then written.

Ik hoop dat het je op weg helpt.

------------------ Henk

Link naar reactie
ikzlef heb een 24 speed Lite-on maar 2 maanden geleden een 16-speed bij mijn neefje ingebouwd, met de meegeleverde NERO was het geen probleem om DAO te doen.

Geef wat meer info over je configuratie, hoe is ie aangesloten, je OS etc.. Dan kunnen denk ik meer mensen tips geven hoe dit is op te lossen. Heb je een kennis waar je de lite-on effe kan inbouwen en proberen ?

Link naar reactie
Goed, ff het hele verhaal. P3-550 op een Asus p2B-s/512 MB ram. Primair: 1e=HD maxtor 20GB /2e=maxtor 80GB Secundair: 1e=liteon DVD=pioneer 6x scsi Plextor 32X rom=scsi Harde schijven draaien in U-DMA, de liteon draait in DMA mode

Het is een Dualboot W98se met Nero 5.564 en Incd 2.32, andere sys is W2K/SP2 met ECcd creator 5.02

De eerste cd die ik brande met de brander was een audio cd van harde schijf(zelf samengesteld) en de DAO instelling resulteerde toen in een dusdanige crash dat ik zelfs mijn bios terug moest zetten in "setup-defaults" om mijn systeem uberhaupt weer aan de praat te krijgen, hij wou geeneens meer booten.....

12 (!) cd's verder heb ik toen een firmware update opgehaald en daarna om maar niet nog meer cd's te verknoeien heb ik de bewuste audio cd maar in TAO gebrand , geen probleem, branden op 16 speed.

Ik brand eigenlijk niet zo vaak audio cd's maar gisteren was het weer eens zover, ik had een cd vol aan mp3's van het net gehaald , deze eerst omgezet naar wav (met musicmatch) en wil hier een cd van branden zonder die iritante 2 sec. pause. De lengte is ok, in TAO past nl alles er ruimschoots op(16 speed branden), heb zelfs nog 6 MB over van de 650 MB die erop past , de cd's zijn in dit geval Sony 16 speed , maar met andere merken(philips,that's-write,platinum,tdk,basf) is het probleem hetzelfde: DAO branden resulteerd in hangen, crashen en meer narigheid. Ik brand in principe altijd, maar ook in deze gevallen ,van de 2e (80 GB)harde schijf. Ik weet ondertussen zeker dat deze brander DAO moet kunnen branden.

De lite on bij een ander proberen zal zo ff niet gaan, kan dit mischien over enkele weken bij mijn vader doen, maar ik heb geen zin om hierop te wachten......

[This message has been edited by rwilligen (edited 07-01-2002).]

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...