Ga naar inhoud

CDD3610 & Win XP Prof


Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
Dit klopt. Hetzelfde probleem gehad. Zoek in google naar CDDD3610 (is geloof ik een 2x of 4x speedschrijver) en er is een site waar je dan een philipstool hebt die je kunt downloaden. Die moet je uitvoeren zodat je gebruik maakt van de nieuwe firmware (uit m'n hoofd, versie 1.09). Ik denk dat je 1.07 firmware draait. Dan is je probleem opgelost. Nero en/of Adaptec hangt niet meer. Tijdens firmware-upgrade zorgen dat je geen CD in de brander hebt zitten. Groet, Aswin
Link naar reactie
Super, ik ben er bijna! Ik heb de spullen gedownload. Nu nog de implementatie. Ik krijg bij het starten van de Flashtool de foutboodschap om de DMA optie uit te laten zetten. Flashtool 2 wil dat voor me doen, maar mag kan niet in mijn register schrijven. Hoe installeer ik de firmware dan wel: hoe zet ik DMA tijdelijk uit met de hand?? Kees
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik heb hetzelfde probleem gehad en hab vanalles geprobeerd wat er geadviseerd werd maar niets lukte. Uiteindelijk heb ik de Philipshelpdesk gemaild en die gaven het volgende antwoord wat voor mij de oplossing was. Deze drive heeft geen extra drivers nodig. Alle interne IDE branders, cdrom- en dvdspelers hebben geen drivers nodig. Deze apparaten gebruiken de standaard windows drivers. Word het apparaat in het apparaat beheer herkent als een "generic cdrom device" dan moet u dit apparaat selecteren en verwijderen en de computer opnieuw opstarten. Als het goed is word het apparaat nu goed herkend. Ik gebruik overigens Nero 5 voor het branden
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...