Ga naar inhoud

radioprogramma opnemen en branden


Aanbevolen berichten

Als opname-programma is Cooledit 2000 heel geschikt. Sluit een uitgang van je versterker aan op de line-in van je geluidskaart. Nu kun je het radioprogramma opnemen. Probeer van te voren wat te spelen met het opnameniveau zodat je een goed luid signaal hebt zonder dat de vu-meter te ver uitslaat. Nu kun je het programma opnemen als wav-bestand. Hou er rekening mee dat het een groot bestand wordt, 74 min, komt overeen met 650 MB. Vervolgens kun je het wav-bestand in kleinere stukken knippen (individuele nummers) met Cooledit. Je hebt nu meerdere kleinere wav-bestanden die makkelijker te bewerken zijn. Eventueel kun je de filters van Cooledit gebruiken om nog wat ruis weg te filteren.

Brand de wav-bestanden als audio-cd zonder pauze tussen de nummers en Disc At Once. De nummers zullen naadloos in elkaar overlopen.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by bhouse007: Is er ook een programma/software waar je via internet (dus zonder versterker en radio)een radio programma kunt opnemen in wav formaat?

Groeten Anton


Misschien heb je hier iets aan: http://fluweelblad.leidenuniv.nl/~inventio/test/realaudio.html

------------------ Allways look on the bright side of life. Wie niet sterk is moet veel kadetjes eten. Oost, West, thuis ook een rotzooi!

Link naar reactie
quote:
Originally posted by bhouse007: Is er ook een programma/software waar je via internet (dus zonder versterker en radio)een radio programma kunt opnemen in wav formaat?

Groeten Anton


Met een beetje opnameprogramma (bij SoundBlaster kaarten wordt volgens mij altijd wel wat meegeleverd) kun je in principe alles opnemen wat je geluidskaart in of uit gaat, en .wav is dan wel het minimum dacht ik. Dusseh - ik zou eerst maar eens kijken wat je al aan software hebt. Als er niks tussen zit, probeer dan eens www.songcatcher.com, of www.download.com / tucows.nl en zoek op recorder...

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...