Ga naar inhoud

(roxio}branden van cdrom naar cdrw gaat erg langzaam


Aanbevolen berichten

quote:
Originally posted by mania: Ik heb naar "tools "Cd Drive Properties gekeken,daar stond vermeld cdrom :Max.Read Speed 1 maal 150kb/sec. Dit is naar mijn idee erg langzaam, terwijl mijn cdrom 52speed is.

Het betreft roxio easy cd creator 5 platinum. Draai zelf windows xp,en heb alle update's geinstalleerd. Mijn vraag, is dit normaal?


Iemand een idee???

Link naar reactie
DMA activeren onder XP, gaat enigzins anders dan onder Win98 of ME. Ga via "start-configuratiescherm-prestaties en onderhoud - klik systeem - hardware - apparaatbeheer - onder IDE/ATAPI/Controllers - heb je primair en secundair kanaal; kies nu eigenschappen; geavanceerde instellingen; in overdrachtmodus kan je nu aanduiden, DMA indien beschikbaar. Deze instelling dien je aan te passen voor zowel primair als secundair kanaal. Indien je hardware niet geschikt is voor DMA, dan zal XP automatisch de snelheid verlagen naar PIO.

Verschil tussen DMA en PIO: PIO: instructies passeren steeds via de processor. DMA: instructies gaan rechtstreeks naar het RAM; wat aanzienlijke processor-rekentijd bespaart.

Eddy

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...