Ga naar inhoud

Tracks naadloos aan elkaar verbinden ??


Aanbevolen berichten

Ik gebruik voor audio CD Architect van Sonic Foundry. Dat is een soort plug in voor Sound Forge. Je kunt daarmee de PQ-codes zetten waar je ze maar wilt. Geen gedoe met eerst wav files op de juiste maat knippen etc. Ik maak ook veel gebruik van geluid dat doorloopt bij een nieuwe track. Mail me evt. voor details ;-)
Link naar reactie
Je moet bij DAO wel de *.wav files branden. Als ik bij een mix-ceedee zoals bijv. van DJ Jean de tracks eerst omzet van *.wav naar *.mp3 en dán DAO wil branden dan hoor je inderdaad wél een 'hik' tussen de tracks onderling. Dus bij voorkeur de ceedee rippen naar wav bestanden en dan: fikken maar !!

Watcher

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Hans.Vosman: Ik heb zojuist een DAO CD gebrand en constateer dat op mijn PC de tracks naadloos worden afgespeeld. Speel ik de audio-CD echter af op mijn standaard CD speler, dan zit er klein hikje in het geluid. De tijdsduur is zodanig dat dit volgens mij alleen aan mijn Audio CD speler kan liggen. Wat denken jullie?

Ik heb de audio bestanden nog eens bekeken. De hikjes hoor ik (gelukkig) niet altijd. Het blijkt dat in een aantal muziek stukken, pakweg 100 samples + een pauze teveel zitten. Ik vraag me af hoe dit kan omdat die samples ook niet bij een nulpunt zitten, wat ik normaliter wel nastreef. Ik houd het maar op een edit fout, maar ik ga nu toch wel een beetje twijfelen aan Cooledit.

Link naar reactie
Ik heb zojuist een DAO CD gebrand en constateer dat op mijn PC de tracks naadloos worden afgespeeld. Speel ik de audio-CD echter af op mijn standaard CD speler, dan zit er klein hikje in het geluid. De tijdsduur is zodanig dat dit volgens mij alleen aan mijn Audio CD speler kan liggen. Wat denken jullie?

Om twee muziek stukjes naadloos aan elkaar te plakken, kies ik altijd een nulpunt met een vloeiend verloop naar beide muziekstukken. In principe krijg je dan misschien 2 samples (44,1kHz) extra in het muziekstuk. Dit is niet hoorbaar. Tenminste ik hoor het niet. Een hik van een 0,1 ms is wel goed hoorbaar.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
[quote:58c0181b7a] Op 01-03-2001 0:22 schreef Twan ubaghs: Hoe kan ik in Winoncd 3.7, 2 muziek tracks (wav-files) naadloos aan elkaar zetten. Als ik de standaard 2 seconden pause tussen de tracks uitzet (dus 0 seconden) dan hoor je nog altijd een korte schok.<P>Alvast bedankt, Twan. [/quote:58c0181b7a] Nero gebruiken en kies bij track 02 t/m andere tracks dat je wilt branden FADE CROSS...het zal nu naadloos gaan branden van nummers zonder tikken of pauze !! Lajeniegekmoâke :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...