Ga naar inhoud

nordland wa8146 start niet


Aanbevolen berichten

Is een machine uit de AEG/Electrolux stal. Foutcode is E51: probleem met de motor of de aansturing hiervan. Controleer de elektronica module op losse contacten en koolborstel gruis. Controleer ook de relais op de module op smeltplekken/verkleuring. En controleer de lengte van de koolborstels, indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Het verwarmings element moet tussen de 25 en 75 Ohm zijn en de temperatuur sensor klopt wel ongeveer, moet rond de 6 KOhm zijn bij kamer temperatuur. Temperatuur meldingen hebben een E6X code en geen E5X code.
Link naar reactie
Foutcode EF2: extreem veel zeep geconstateerd. Laat de machine eens volledig afpompen. Giet er dan via de zeepbak een paar liter heet water in. Laat hem dan weer afpompen. Probleem opgelost? Dan veel minder zeep gebruiken. Probleem niet opgelost? Verwijder dan het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar (= busje met een paar dunne draden en een rubber slangetje) Trek het slangetje er van af en blaas het slangetje goed door. Zet slangetje terug en probeer opnieuw.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
E21: pompt niet of niet snel genoeg af. Hoor je de pomp wel draaien? Verwijder de dop/filter van de pomp en voel of het schoepje wel soepel in beide richtingen kan draaien. Indien dit wel kan en je hoort de pomp goed draaien dan zit de slang tussen kuip en pomp verstopt. In deze slang zit een eco bal die kan blijven klemmen.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hoi Harry bedankt voor het reageren. Nee ik woon niet in Nederland. Ik woon op de Antillen. Ik heb deze machine uit Nederland meegenomen. Hier hebben we 1 fasige 110v en 2 fasige 220v. In het boekje staat duidelijk dat je 1 fasige 220v moet hebben, dus heb ik geprobeerd om een 1 fasige 220v te creëren met een transformator. Dit is dus ook niet gelukt. Hij doet precies hetzelfde op de 2 fasige 220v. Hebt u enig advies welke transformator ik kan gebruiken om alsnog deze machine aan de praat te krijgen? Bij voorbaat dank Harry.
Link naar reactie
Ik had al zon vermoeden... Met een trafo krijg je de machine NIET aan de praat. Je moet zorgen dat je op een nette manier 220 á 230V krijgt. En als je dat via een trafo zou willen doen moet deze minimaal de 1950W voor het element kunnen leveren. Dat is ruw berekend dus een 2500VA transformator.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Staat eerder in dit topic beschreven. [I]Foutcode is E51: probleem met de motor of de aansturing hiervan. Controleer de elektronica module op losse contacten en koolborstel gruis. Controleer ook de relais op de module op smeltplekken/verkleuring. En controleer de lengte van de koolborstels, indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen.[/I]
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Ook ik heb hier een Nordland 8146 die niet wil starten. startknop begint met groen knipperen en na korte tijd rood knipperen. Door het programma op 60-graden te zetten en gelijktijdig de startknop en extra spoelen te zetten gaan alle lampjes 5x groen knipperen. Welke storing is dit? Bedankt alvast voor de reacties
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...