Ga naar inhoud

Marynen CMF 1400 start niet


Tim-8

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Foutcode via monteur laten duiden. E42= probleem met aard-lek. In ieder geval was de oplossing de stekker omdraaien. Eventueel in de toekomst de geel/groene draad tussen huis en motor ook doorknippen, maar dat hoefde nu niet. Hoe simpel kan het zijn. Ondertussen wel al een nieuwe kraan gemonteerd, voor het goede zullen we maar zeggen.
Link naar reactie
Zeer slechte en ronduit gevaarlijke oplossing. Een error in de 5X code is motor of motor aansturing gerelateerd. Error E42 is echter deurvergrendeling of de bekabeling hiervan. Vraag: hoe kom je aan de E42 code? Wat je nu doet is een mogelijke aardlek fout manipuleren door de stekker anders om te doen. En het afknippen van de aarde verbinding is al het meest foute wat je kunt doen als je niet weet waardoor de aardsluiting ontstaat. Vroeg of laat komt de machine of jij onder 230V te staan. Advies: geef me de exacte foutcode en wees zolang zeer voorzichtig met de machine.
Link naar reactie
OK, @Harry_O Monteur nogmaals geraadpleegd. Ik was abuis, de correcte foutcode is 54 "aard sluiting in de motor". De betreffende machine staat in de kelder en die was door het klamme weer van vorige week erg vochting geworden, mogelijk speelde dat een rol, we waren ook een periode niet thuis. Het omdraaien van de stekker heeft zoals gezegd de machine weer vlekkeloos aan de praat gekregen. Ik was niet van plan de aardedraad van motor naar chassis werkelijk door te knippen, dat leek mij ook niet correct als oplossing, maar was ook niet nodig. Deze oplossing wel, immers de machine is nog steeds gegaard via de aarde van het WC. Bedankt voor uw reactie. Tim
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...