Ga naar inhoud

flipperkast effect display


D-vd-Krap

Aanbevolen berichten

LS forum Whirlpool Grand Prix 1600, 10 jaar oud en zojuist koolborstels voor 2e keer in 1,5 jaar tijd vervangen ( weer 1 versleten).Motor dus los geweest. Geeft nu storing F11. Dit treedt pas op bij centrifugeren. Alle (echt alle !) lampjes van hele display gaan knipperen alsof het een flipperkast is, waarna storing. Bij 400 toeren alleen licht knipperen en geen storing. Bij alle andere toeren telkens storing. Als leek lijkt het mij kortsluiting door trillen van machine bij het op toeren komen. Waar zit welke printplaat, of moet ik het toch elders zoeken ? BVD
Link naar reactie
F11 staat voor communicatie fout in de elektronica module. De module/printplaat is de unit achter de programma draaiknop. Controlleer deze op losse contacten en koolborstelgruis. Vraag: is de collector van de motor (zijn de koperen segmenten waar de koolborstels tegen aandrukken) ongelijkmatig ingesleten of blauw? Zo ja dan heb je grote kans op sluiting in de motor. Hierdoor slijten de borstels extreem snel en ongelijkmatig af. Je kunt de collector nog proberen vlak te schuren maar ik denk niet dat dat de oplossing is.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...