Ga naar inhoud

wasmachine Miele W-9314


Aanbevolen berichten

Twee maanden geleden toen de machine begon te bonken de schokbrekers vervangen. Dat ging prima. Gisteren schakelde de aardlek uit en het bleek aan de wasmachine te liggen. Onder de pomp lag een beetje water en onder de trommelbak ook. Het leek onder de pomp te beginnen. Pomp was ook nat van onderen. De pomp bleek versleten en had wat voelbare radiale speling. Die heb ik vandaag vervangen voor een nieuwe. Helaas zit er nog steeds een kortsluiting of lekstroom in, want de aardlek schakelt weer uit als de machine een poosje draait. Ik kan zo geen slijtage aan de diverse bedrading ontdekken. Heeft iemand een idee, een gouden tip? Heel graag!! grt van Raymond.
Link naar reactie
Lekt hij nog ergens of is hij nog ergens nat? Anders zeer grote kans op een defect vewarmings element. Meet deze door tov aarde. Moet oneindig zijn. Als hij nu oneindig meet wacht dan totdat de aardlek er uit vliegt en meet dan direct nog een keer. Mogelijk zit er een gaatje/scheur in het element.
Link naar reactie
Hoi vaak hebben deze machines de volgende klachten Waar de draden van het element vastzitten met een kabelbinder schuren ze door en maken ze sluiting Of er zit sluiting op de module van de motor stekkers verwijderen en als die zwart zijn module plus stekkertjes vernieuwen Het draaien met de stekkers los van het element kan gevaarlijk zijn ivm contact met de buitenkant dit kan alleen als je een koud programma kiest
Link naar reactie
Hallo, De stekkers zijn volledig afgeplakt mer dikke Gaffatape, dus daar verwacht ik geen probleem. Wel goed dat je dat even aangeeft, veiligheid boven alles natuurlijk. Straks als de machine weer open gaat zal ik de andere opties die je aangeeft nalopen. Gezien het feit dat ik de schokbrekers onlangs heb vernieuwd is inscheuren een reële mogelijkheid natuurlijk.
Link naar reactie
programma bont op 40gr gedraaid en er is geen storing geweest. Na de laatste centrifuge gang gemeten en de weerstand tussen massa en element is oneindig. Mijn conclusie is dan ook dat het in elk geval met het element te maken heeft en de bedrading goed is (er heeft immers spanning op gestaan). Is het element nu 100% zeker de boosdoener?
Link naar reactie
Machine gevuld met koud water. Na een half uur nog steeds oneindige weerstand tussen massa en element. Element aangesloten (aarde, nul en fase) met geïsoleerde ANP stekertjes die ik gelukkig nog had. Na ongeveer 12 minuten was het water 60graden, alles gaat goed, dus het element zelf mankeert niets. Ik ga de bedrading nog eens goed nalopen en naar de condensator kijken. vraag: Kan het relais wanneer die schakelt EN belast wordt de oorzaak zijn?
Link naar reactie
Kabelomwikkeling direct na het element verwijderd (tussen element en ty-wrap) en daar zit puntgave isolatie. Niets doorgescheurd. mmmm, achterin zag ik de condensator zitten en kon er maar net bijkomen. Stekkertjes eraf getrokken en de machine dichtbebouwd. Nu doet hij helemaal niets meer.....denk niet dat ik de stekkertjes er weer op krijg vanaf de voorkant. En dan nog, blijft het de laatste strohalm. Net gekeken en de draadjes worden op de condensator doorgelust. Trek je de draadtjes eraf, dan moet je ze doorverbinden, of in elk geval van de nul of de fase.
Link naar reactie
Je kan via de achterzijde. Waar het snoer de machine in gaat gewoon heel makelijk bij de condensator Je verwijderd heb helemaal. Dus niks doorverbinden Als de de stekkers van het aansluitblok los gemaakt heb is dit heel makelijk op te lossen door Alles op kleur terug te doen Wat ik zelf vandaag had was een machine met sluiting tijdens het centrifugeren Er zit dus een gaatje aan de. Bovenzijde van het manchet en toen kwam er dus water in de drukknop en print Ik hoor wel of het lukt anders zet je maar een foto erop dan kan ik je helpen
Link naar reactie
Helaas, wel veel langer gedraaid dan twee dgn geleden, maar toch weer de aardlek eruit. Laten centrifugeren en het wasgoed er weer uitgehaald. ik haal de nieuwe pomp eruit. Hopelijk neemt www.datrepareerikzelfwel.nl de pomp weer terug. Ik wil jou, Miele Expert, heel erg bedanken voor je deskundige adviezen. Ik heb mijn handelingen in dit forum met opzet duidelijk gedocumenteerd, zodat anderen het goed kunnen volgen. Morgen gaan we een nieuwe Miele kopen. We denken aan de WKG120 met TDos. Is dat een goed model? Of heb je een beter advies?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...