Ga naar inhoud

Zanussi Rubino II 1200 problemen


Aanbevolen berichten

Hallo forumleden, ik heb een probleem met mijn zanussi. Deze start niet meer. Als ik op start druk gebeurt er een tijd niets en na een tijdje gaat het lampje bij End knipperen (4x). Ik heb op dit forum iets gelezen over een knippercode, deze is 1x start en 3x end. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Als ik start en quickwash indrukte kreeg ik 1x start 3x end. 4x End was het signaal na het proberen te starten van een programma. Ik weet nog steeds niet wat het probleem was, maar vreemd genoeg doet hij het weer. Voorlopig uit de brand dus. Iig bedankt voor de reactie!
Link naar reactie
Blaas het slangetje van de nivo regelaar eens door, mogelijk zit deze (deels) verstopt. Verwijder hiervoor het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar (= ronde schijf met een paar dikke draden en een rubber slangetje. Trek het slangetje hier van af en blaas het slangetje goed door. Zet slangetje terug en probeer de machine nogmaals. Laat de machine dan eens een kookwas draaien zonder wasgoed en zeep. Zie je nu schuimvorming? Dan gebruik je (veel te) veel zeep/vloeibaar wasmiddel.
Link naar reactie
  • 4 jaren later...
Die 2 zaken staan los van elkaar. Als er water in de machine blijft staan zou je een "2X" code moeten hebben. Een "5X" code is motor gerelateerd. Lees de volledige foutcode eens uit. Zet de machine aan op een willekeurig was programma en start hem op. Als hij begint druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra Spoelen samen in en houd ze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan dan knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon?
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Dag Harry, Bij mij blijft hij ook 'end' 5 x knipperen. Na 'start' en 'extra spoelen ' te hebben gedaan gaf hij de code: 4 x 'start' & 'end' + 1 x 'end'. Probleem is ontstaan nadat ik de machine tijdens een wasbeurt op 'pauze' heb gezet, sindsdien wil het niet meer. Er blijft water in de trommel staan en wasprogramma's gaan niet voorbij de eerste 3 seconden (hij zuigt wat water aan en houdt er daarna mee op). Ik heb 'm nog wel één keer (leeg) aan de praat gekregen maar toen voerde hij het water naar mijn idee niet goed af. Alle hulp is welkom..... Alvast bedankt! Een hartelijke groet, Giel
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Sorry, topic gemist E54: Motor aansturing defect maar kunnen ook de borstels zijn. Controleer eerst de koolborstels, idiend korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen Zie http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus Blaas de motor vanbinnen ook goed schoon, hij kan ook kortsluiting intern hebben door koolborstel gruis. Controleer dan de elektronica module op losse contacten, vooral bij de relais. Het betref de 3 relais die naast elkaar zitten. Controleer de relais ook op smeltpllekken/verkleuring.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Beste, Ik heb het volgende probleem. Ik vond de wasmachine na afloop programma met water er in. Heb hem toen leeg laten lopen via het slangetje, de kleren er uit gehaald, filter na gekeken (was leeg). Ik heb hem daarna geprobeerd te laten centrifugeren (leeg) en dat funcioneerde daarna alleen leegpompen denk dat dat werkte ondanks dat er geen water in zat maar gaf in ider geval geen foutmelding. Daarna de kleren er terug in gedaan en op spoelen gezet. Hij vult en draait en dan niks meer het lampje knippert twee keer. Iemand die weet welke stappen ik nu kan ondernemen?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...