Ga naar inhoud

Bosch Maxx WFL2461 draait niet meer goed


Arno-5

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn Bosch MAXX WFL2461 draait sinds kort niet goed meer. Bij het handmatig ronddraaien van de trommel, bemerkte ik dat hij (veel zwaarder) rond draaide. Vanochtend is er toch nog een was gedraaid, maar dat ging gepaard met veel lawaai en we bemerkten dat de was er heter uit kwam dan de 30 gr waar het op ingesteld was. Ook een soort van branderige lucht waargenomen. Wat mij niet bevreemd, gezien het moeilijker draaien van de trommel. Het viel wel op dat het handmatig ronddraaien van de trommel weer even soepel(er) ging na deze wasbeurt. Voor de zekerheid gebruiken we hem dus maar niet meer. Maar wie heeft een gouden tip?? Het zou me overigens niet verbazen als deze zijn eind heeft bereikt. Ik weet niet meer precies wanneer machine is aangeschaft of hoeveel jaar een dergelijke machine mee zou moeten gaan. Dank en Groet, Arno
Link naar reactie
Je geeft het laatste deel van het type nummer niet op, moet nog iets van NL/xx bij. Zie de info in de deurrand. Ik vermoed dat de lagers er uit liggen. Verwijder het achter paneel en trek de snaar er af. Geef de trommel met de hand een zwieper. Blijft deze netjes door draaien of stopt hij zeer snel? Zie je ook lekkage sporen uit het midden van het snaar wiel komen?
Link naar reactie
Bedankt voor je snelle reactie Harry! Ik had alleen geen geduld en heb al een andere aangeschaft. Ik zag op internet ook dusdanig veel probleempjes voorbij komen van dit type, dat ik het aan de leeftijd van de wasmachine heb gekoppeld. Of dat terecht is, weet ik niet, maar vandaar de snelle vervanging. Gr Arno
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...