Ga naar inhoud

Zanussi ZWG 5161 code E71


Aanbevolen berichten

Beste mensen van het forum, Nadat er gister middag door een lekkende slang (schoon)water onder in de machine is gekomen, kreeg ik code E51. Deze heb ik terug gevonden als sluiting in de motor. Machine direct open gemaakt, motor/motor aansluiting, en aansluiting verwarmingselement nat. Direct alles losgekoppeld, droog geblazen met compressor en nacht een elektrische blower er op. vanmorgen alles weer aangesloten, en toen kreeg ik code E71. Deze kan ik zo snel nergens terug vinden. Het is wel zo dat de machine gewoon zijn werk doet, althans voorlopig. Ik heb zojuist het korte programma gedraaid, en dit is zonder problemen doorlopen. Motor loopt goed, zelfde geluid als altijd en het verwarmingselement wordt aan en uit gezet, dus de thermostaat lijkt mij in orde. Ik heb wel het idee dat de machine meer water pakt dan normaal, maar dit kan ook een gevoel zijn omdat ik test draai met weinig was. Ondanks dat hij draait, zou ik toch graag weten wat code E71 is zodat ik nog achter de fout aan kan. Alvast bedankt voor jullie hulp. Roel
Link naar reactie
Hallo Harry, Ik heb in het weekeinde tijd gehad om wat te meten aan de NTC. In koude toestand is de weerstand ongeveer 7.8K. Ook heb ik de spanning over de NTC gemeten bij her draaien van een 40c was. Bij start is deze ongeveer 3.9 Volt. Na 45min is het water voelbaar op temperatuur en meet ik 2.9 Volt. De NTC lijkt dus zijn werk te doen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...